پرسپولیس – فولاد

خاطره بازی با یحیی

 بعد از قرعه‌کشی لیگ بیست و چهارم مشخص بود برنامه پرسپولیس در شروع فصل اصلاً برنامه راحتی نیست اما شاید کسی فکر نمی‌کرد که مدافع عنوان قهرمانی بعد از هفته دوم فقط دو امتیاز داشته باشد چرا که بسیاری از هواداران روی سه امتیاز بازی نخست حساب کرده بودند. مسأله اما بحث میزبانی است که به مشکلات پرسپولیس از جمله ناهماهنگی‌ها و عدم شناخت کافی کادر فنی جدید از تیم خود اضافه شد و کاری کرد تا تیم مقتدر فصل قبل در دو مسابقه ابتدایی خود غیر از ضعف نتیجه‌گیری در فرم بازی هم حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد.
در چنین شرایطی پرسپولیس خیلی زود به تقابل با مردی رسید که این تیم را در اوج قدرت نگه داشت و تمام افتخارات ممکن دوران طلایی برانکو را تکرار کرد. جدال جمعه شب پرسپولیس مقابل فولاد از این حیث که یحیی گل‌محمدی و دو دستیارش در پرسپولیس روی نیمکت تیم خوزستانی می‌نشینند کاملاً ویژه خواهد بود.
این اولین تقابل گل‌محمدی و پرسپولیس بعد از پنج سال خواهد بود ضمن اینکه مطهری و عسگری دستیاران او نیز برای اولین بار بعد از این بازه زمانی نسبتاً طولانی مقابل خاطرات شیرین خود در باشگاه سرخ ایستادگی خواهند کرد. فولاد گل‌محمدی از دو بازی قبلی خود مقابل نساجی و مس رفسنجان چهار امتیاز گرفته و نسبت به تیمی که فصل قبل در آستانه سقوط بود شروع خوبی داشته است.
پرسپولیس اما قبل از تعطیلات لیگ و فیفادی‌های پیش رو باید فولاد را شکست داده و در آرامش نسبی به تعطیلات برود وگرنه اوضاع برای گاریدو و تیمش سخت خواهد شد بخصوص اگر این هفته استقلال، تراکتور و سپاهان در بازی‌های خود برنده شوند و اختلاف امتیازی بیشتر شود.
پرسپولیس فردا شب باید در قزوین از فولاد میزبانی کند که هر چند اصلاً شبیه ورزشگاه آزادی و اتمسفر این ورزشگاه نخواهد بود اما زمین چمن باکیفیت‌تری نسبت به اراک دارد و انتظار می‌رود کیفیت فوتبال در این زمین بالاتر باشد ضمن اینکه پرسپولیس از قزوین خاطرات خوشی دارد و فصل قبل پیکان و شمس‌آذر را در این ورزشگاه شکست داد.
پرسپولیس از این بازی برد می‌خواهد و ظاهراً تغییراتی در راه است که همچنان نشان از عدم شناخت کافی گاریدو از تیم و اسکواد خود دارد. با این حال او تیمش محکوم به پیروزی خواهند بود و مرد اسپانیایی باید دست‌هایش را روی شانه‌های یحیی گل محمدی بگذارد و از جا برخیزد تا قبل از تعطیلی لیگ و شروع لیگ نخبگان تیم او به آرامش برسد.
در نقطه مقابل البته یحیی و کادرش به اندازه کافی از پرسپولیس، توان بازیکنانش و جزئیات مربوط به آنها خبر دارند و همین نکته می‌تواند کار گاریدو را دشوارتر کند مگر اینکه او در این مصاف حیاتی چیز تازه‌ای برای رو کردن داشته باشد و از آستین در بیاورد.

جستجو
آرشیو تاریخی