صفحات
  • صفحه اول
  • فوتبال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سی و سه - ۰۵ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سی و سه - ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

سوژه

شروع فاجعه‌بار میلان در سری آ
فونسکا معجزه‌گر روسونری نبود
فصل جدید برای میلان در شرایطی آغاز شد که هواداران این تیم پس از اخراج جنجالی استفانو پیولی و انتصاب پائولو فونسکا به عنوان سرمربی جدید تیم، امید زیادی به کسب نتایج درخشان و رقابت با اینتر و یوونتوس بر سر کسب اسکودتو داشتند. نمایش‌ها و نتایج خوب در رقابت‌های پیش‌فصل نیز مزید بر علت شد تا هواداران میلان، در انتظار یک شروع درخشان با تفکرات تهاجمی فونسکا باشند.
با این حال اوضاع اصلاً برای روسونری خوب پیش نرفت و این تیم پس از بازگشت سخت مقابل تورینو در تساوی خانگی در هفته اول، مقابل پارما بازنده شد تا با کسب یک امتیاز از دو مسابقه نخست، یکی از بدترین‌های سری آ در شروع فصل باشد.
فونسکای پرتغالی پیش از این در تیم‌های شاختار دونتسک، رم و لیل تفکرات تهاجمی و تماشاگرپسند خود را نشان داده بود اما آنچه او را تبدیل به یک مربی کم افتخار در سطح اول فوتبال اروپا کرده، نمایش‌های ضعیف در فاز دفاعی بوده است. نمایش‌هایی که در دو مسابقه ابتدایی فصل میلان نیز شاهد آن بودیم تا دل بسیاری از هواداران میلان، خیلی زود برای استفانو پیولی تنگ شود. البته که پیولی، در شرایطی میلان را ترک کرد که سبک بازی این تیم چندان باب میل هواداران نبود و در فصل گذشته، میلان هیچ خطری برای قهرمانی اینتر همشهری در لیگ ایجاد نکرد اما شروع ضعیف با فونسکا، نشان از یک فصل پرماجرا و سخت برای میلانی‌ها دارد.
فونسکا پس از شکست مقابل پارما، نمایش ضعیف دفاعی را عامل شکست تیمش دانست و گفت: «ضعف کلی در دفاع تیم وجود دارد. تا وقتی به این روش دفاع می‌کنیم، بردن بازی‌هایی مثل این غیرممکن است. تیم نه به صورت جمعی و نه به صورت فردی عملکرد دفاعی خوبی ندارد. اشتباهات فردی در دوئل‌ها و همچنین جایگیری نادرست در دفاع، باعث شده تا تیم گل‌های زیادی دریافت کند. من به عنوان سرمربی، مسئول اصلی نتایج تیم هستم. اما واضح است که مشکل اصلی ما در بخش دفاعی است و همه بازیکنان باید در این زمینه تلاش بیشتری کنند. ما در پیش‌فصل عملکرد خوبی داشتیم، اما در بازی‌های لیگ تغییرات قابل توجهی در بازی تیم دیده می‌شود که دلیل آن را نمی‌توان به راحتی توضیح داد. به نظر می‌رسد که بازی مقابل تیم‌های بزرگ‌تر برای میلان راحت‌تر است.»

دردسرهای بارسا
برای ثبت قرارداد اولمو
دنی اولمو شنبه تا 5 دقیقه قبل از شروع مسابقه بارسا منتظر رسیدن مجوز بازی بود. چهره او روی سکوها حرف‌ها برای گفتن داشت. خرید 60 میلیون یورویی بارسا و اطرافیانش حالا به شدت از این قضیه نگران هستند که قرارداد او ثبت نشده و فقط 5 روز دیگر نیز زمان باقی است. ضمن اینکه بارسا سه‌شنبه دوباره در لالیگا بازی دارد (برابر رایو). اولمو قبل از شروع بازی حتی روی نیمکت تیمش نشست و چهره ناراحتش زمانی که هم‌تیمی‌ها مشغول گرم کردن بودند، گویای همه چیز بود. بازیکن کاتالان و اطرافیانش نگران ناتوانی بارسلونا در ثبت قرارداد او در لالیگا هستند و حق با آنهاست.
اولمو در حال حاضر دو بازی اول لیگ مقابل والنسیا در مستایا و مقابل اتلتیک در خانه را از دست داده و زمان هم اندک است. روز سه‌شنبه، بارسا سومین بازی خود را در وایکاس مقابل رایو انجام می‌دهد و ثبت قرارداد ستاره بارسا به عوامل زیادی در خارج از باشگاه بستگی دارد و مشخص نیست او بتواند در این بازی نیز به میدان برود.
جدایی گوندوغان که یکی از بالاترین دستمزدها در تیم را داشت و انتقال او به منچسترسیتی هم برای گرفتن مجوز بازی اولمو کافی نبود. ایلکای دو سال باقیمانده از قراردادش را بخشید و 70 درصد دستمزد او برای یک ثبت قرارداد دیگر کافی است اما بارسا مشکلاتی بزرگتر
دارد.
بارسلونا اکنون باید منتظر بماند تا سه عملیات دیگر رسمی شود و لالیگا مدارک لازم را بررسی و تأیید کند. یکی از اینها انتقال ویتور روکه به بتیس و لنگله به اتلتیکومادرید است و انتقال میکا فایه به رن که رسمی شد. همه این انتقال‌ها نهایی شده اما جز مورد فایه، مدارک دو انتقال بعدی نقص‌هایی دارد.
در مورد ویتور روکه، این برزیلی نمی‌تواند به ثبت قرارداد اولمو کمک زیادی بکند چون قرارداد او در لالیگا توسط بارسلونا ثبت نشده است. در صورت ثبت قرارداد روکه، شرایط متفاوت می‌شد. حالا همه چیز در دست لالیگا است که ببیند آیا این انتقال‌ها برای ثبت اولمو کافی است یا خیر، اما زمان بسیار مهم است زیرا بازی با رایو روز سه‌شنبه است. بارسا تمدید قرارداد با نایکی را نیز نهایی نکرده و اگر این مورد قطعی شود، کمک بزرگی برای اولمو خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی