صفحات
  • صفحه اول
  • فوتبال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سی و سه - ۰۵ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سی و سه - ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

سنگ، کاغذ، قیچی برای گلزنی در دقیقه 95

حفره‌های یک دفاع 120 میلیون پوندی

منچستریونایتد برای تقویت خط دفاع نزدیک به 120 میلیون پوند هزینه کرده و حداقل می‌تواند امیدوار باشد که کمی در دفاع سخت‌تر باشد. درست است لنی یورو که با 59 میلیون پوند آمده، در تور امریکا دچار شکستگی استخوان کف پا شده و نمی‌تواند مدتی بازی کند اما ماتیس دلیخت و نصیر مزروعی که با هم از بایرن مونیخ با قیمت 60 میلیون پوند آمده‌اند، در دقیقه پنجم وقت‌های تلف‌شده بازی شنبه در استادیوم آمکس حضور داشتند وقتی تیم اریک تن‌هاخ پرتعداد و البته مثل بچه دبستانی‌ها دفاع می‌کرد. آنتونی به شکلی مسخره روی پای سیمون آدینگارا رفت و یاسین عیاری پاس را به وینگر برایتون برگرداند. مزروعی، دیوگو دالو و کوبی ماینو سراغ آدینگارا رفتند اما نتوانستند مانع از ارسال یک سانتر عاشقانه شوند، ژوائو پدرو و خولیو انسیسو هم به اندازه کافی وقت داشتند که برای زدن ضربه آخر سنگ، کاغذ، قیچی کنند، بازیکن برزیلی هم نمی‌توانست گل نزند.
گل اول میزبان هم بهتر از این نبود. هری مگوایر اجازه داد پاس پدرو به محوطه جریمه یونایتد برسد و کارو میتوما جلوی چشم سه مدافع یونایتد به دنی ولبک پاس داد تا دروازه تیم سابقش را باز کند. این مهاجم 33 ساله از سال 2014 که به آرسنال فروخته شد، پنج گل به یونایتد زده و رکورددار است. او که تعداد گل‌های باشگاهی‌اش را به 100 رسانده، 29 گل در 142 بازی برای یونایتد و 32 گل در 126 بازی برای آرسنال زده ضمن اینکه در ساندرلند، واتفورد و پرستون هم موفق به گلزنی
شده است.
مهم نیست چقدر پول خرج می‌کنید، تن‌هاخ می‌داند نمی‌توانید فردی و تیمی اینطور دفاع کنید و انتظار گرفتن نتیجه هم داشته باشید. مربی هلندی گفت: «کنترل بازی دست ما بود اما دو گل بد خوردیم، باید یاد بگیریم همه فوتبال توجه به جزئیات است. حداقل باید مساوی می‌گرفتیم، می‌توانستیم حتی برنده باشیم اما در نهایت هیچ چیز گیرمان نیامد و این ناامیدکننده است. باید در هر دو طرف زمین با جسارت و شور و فرصت‌طلبی بیشتری بازی کنیم. این یک گام به عقب است.»
یونایتد در فصل قبل به خوردن گل‌های دیرهنگام بدعادت شد و در سوپرجام هم برناردو سیلوا در لحظات پایانی گل تساوی را زد تا سیتی در ضربات پنالتی به پیروزی برسد. تن‌هاخ ادامه داد: «اگر نمی‌توانیم ببریم حداقل نباید ببازیم. در کامیونیتی‌شیلد درست قبل از سوت پایان گل خوردیم، باید فرصت‌طلب باشیم و امتیاز بگیریم.»
نگرانی دیگر برای یونایتد درباره میسون ماونت بود که فصل اول حضورش در اولدترافورد پر از مصدومیت بود و بین دو نیمه این بازی تعویض شد. تن‌هاخ گفت: «مشکل داشت و سابقه او را داریم.»
مربی جدید برایتون، فابین هورزلر در نخستین بازی خانگی این تیم به برد شیرینی رسید بعد از پیروزی هفته قبل که در زمین اورتون به دست آوردند. مربی 31 ساله آلمانی گفت: «من سرخوشم، این لحظات را نمی‌توانید با پول بخرید و در هیچ جای دیگری هم به دست نمی‌آید. من به کار روی بنیان تیم ادامه می‌دهم و برای همین است که تغییرات زیادی در تیم ایجاد نکرده‌ام.»

 

نقطه ضعف به جای نقطه قوت

گلزنی در دقایق پایانی ویژگی تیم رؤیایی سرالکس فرگوسن بود و «فرگی تایم» مشهور شده بود، حالا یونایتد عادت کرده در اواخر بازی گل بخورد. در سه سال کار با مربی هلندی شش بازی را در وقت‌های تلف شده باخته‌اند در حالی که در 30 سال قبلش تنها دو بار این اتفاق برای شیاطین سرخ رخ داده بود. در این دو سال هیچ تیمی به اندازه یونایتد با گل وقت‌های تلف‌شده شکست نخورده بود. هنوز فصل شروع‌نشده مربی هلندی، ثبت رکوردهای نامطلوب را آغاز کرده است.
برایتون هم گربه سیاه یونایتد شده است. این تیم از شش بازی آخرش با یونایتد در لیگ برتر پنج تا را برده و هیچ تیمی در تاریخ لیگ برتر چنین درصد پیروزی برابر یونایتد ندارد.

جستجو
آرشیو تاریخی