صفحات
  • صفحه اول
  • فوتبال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سی و سه - ۰۵ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سی و سه - ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

طلسم استون ویلا شکست

آرسنال امیدوار به آینده

آرسنال از جهات زیادی نسبت به فصل قبل نیازی به پیشرفت ندارد اما شکست دادن استون ویلا قطعاً یکی از آنها است. توپچی‌ها فصل قبل 89 امتیاز گرفتند اما در کورس قهرمانی پشت منچسترسیتی ایستادند و حقیقت تلخ اینکه اگر هر دو بازی برابر ویلا را نمی‌باختند، رؤیای قهرمانی‌شان محقق می‌شد.
میکل آرتتا در هر دو بازی فصل قبل ضعف تیمش در تمام‌کنندگی را کلیدی دانست. در واقع هیچ‌چیز شیرین‌تر از گلزنی در نخستین لمس توپ نیست و این همان کاری است که لئاندرو تروسار در دقیقه 67 بازی شنبه شب در ویلاپارک انجام و تیمش را در مسیر برد 2 بر صفر قرار داد. تازه اول فصل است اما حس می‌شود گام مهمی در راه رسیدن به بردهای حساس و تعیین‌کننده در طول فصل برداشته شده است. تروسار روی نیمکت بود و در دقیقه 65 جای گابریل مارتینلی را گرفت و لحظاتی بعد گل اول بازی را زد.
مربی اسپانیایی آرسنال گفت: «وقتی در ترکیب اصلی قرار نمی‌گیری، ناراحت می‌شوی و ناراحتی‌ات به خاطر این است که می‌توانستی در زمین توانایی‌ات را ثابت کنی. تروسار کیفیت بسیار بالایی دارد و وقتی در ترکیب اصلی باشد هم همینقدر انگیزه دارد. او الگوی خوبی برای بقیه تیم و خود من است.»
بازی تروسار در تضاد کامل با اولی واتکینز بود. مهاجم 28 ساله در پیش فصل یک دقیقه برای ویلا بازی نکرد چون تیم ملی انگلیس را تا فینال یورو 2024 همراهی کرده بود و این کاملاً در بازی‌اش به چشم آمد. او دو موقعیت عالی را از دست داد که البته روی دومی واکنش استثنایی داوید رایا مؤثر بود.
تروسار پست حساسی دارد و برای همین در ترکیب اصلی قرار نمی‌گیرد اما احتمالاً بهترین تمام‌کننده‌ای است که آرتتا در تیمش دارد، این تنها دلیل تلاش آرسنال برای جذب یک نیروی تهاجمی قبل از پایان فرصت نقل و انتقالات است. شاید هم آرتتا به داشته‌هایش قناعت کند مگر اینکه هدف اصلی‌اش، نیکو ویلیامز اتلتیک بیلبائو در دسترس قرار گیرد. به هر حال نقش تعویض طلایی برای تروسار درخشان است. شش تا از 14 گل این بلژیکی در بازی‌هایش به عنوان یار جانشین بوده یعنی 43 درصد که بالاترین آمار در بازیکنان آرسنال در لیگ برتر است.
توماس پارتی گل دوم را زد، با اشتباه امیلیانو مارتینس، دروازه‌بان آرژانتینی ویلا و آرسنال پیروزی مهمی را جشن گرفت. آرسنال در هر دو بازی فصل قبل موقعیت‌های گلزنی بیشتری نسبت به ویلا داشت اما در 180 دقیقه نتوانست دروازه این تیم را باز کند. بازی‌های سختی در راه است، اولی با برایتون که با پیروزی برابر منچستریونایتد روحیه خوبی دارد و بعد دو بازی سخت در زمین تاتنهام و منچسترسیتی. آرسنال برای ماندن در مسیر موفقیت با دشواری‌های زیادی روبه‌رو است اما پیروزی برابر ویلا یک گام رو به جلو است و می‌توانند باور کنند در پایان فصل به امتیاز 90 می‌رسند و سیتی یا هر رقیب دیگری را از پیش رو بر می‌دارند.
جستجو
آرشیو تاریخی