صفحات
  • صفحه اول
  • فوتبال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سی و سه - ۰۵ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سی و سه - ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

دو گل تا 900 گل، به دنبال آمار هزار گل

رونالدو تمام‌شدنی نیست

کریستیانو رونالدو، نامی که با بزرگی قرین است و در حالی که به 40 سالگی نزدیک می‌شود، هیچ نشانه‌ای از افت را بروز نداده. او ثابت کرده سن برایش فقط یک عدد است و در عربستان فراتر از انتظارات بوده تا جایی که مهم‌ترین بازیکن النصر محسوب می‌شود.
فوق ستاره پرتغالی در نخستین بازی فصل 2025-2024 برابر الرائد با ضربه سری قدرتمند دروازه حریف را باز کرد تا نه تنها تیمش را پیش بیندازد بلکه به یک دستاورد بزرگ فردی نزدیک شود؛ 900 گل در دوران حرفه‌ای.
اثرگذاری رونالدو در لیگ سعودی از زمان پیوستنش به تیم پایتخت‌نشین فوق‌العاده بوده و با آنکه به پایان دوران فوتبالی‌اش نزدیک می‌شود، همچنان برای بقیه الگو محسوب می‌شود، هم از نظر بازی و هم انگیزه.
او با گلی که هفته گذشته زد تعداد مجموع گل‌هایش را به 898 رساند. این گل مثل خیلی‌های دیگر توانایی بالای او در هوا و همچنین دقتش را نشان داد، این ویژگی‌ها باعث شده یکی از بهترین گلزنان تاریخ باشد. این گل اگرچه برای پیروزی کافی نبود و تیمش به تساوی رضایت داد اما ثابت کرد او همچنان یکی از بازیکنان کلیدی لیگ است.
رونالدو که در 212 بازی برای تیم ملی پرتغال 130 گل زده و در هر دو مورد رکورددار است، پنج گل برای اسپورتینگ لیسبون، 118 گل برای منچستریونایتد در دوره اول، 450 گل برای رئال مادرید، 101 گل برای یوونتوس، 27 گل برای منچستریونایتد در دوره دوم و 67 گل برای النصر زده است یعنی 130 گل ملی و 768 گل باشگاهی.
رونالدو اخیراً در مصاحبه‌ای درباره انگیزه‌اش برای ادامه درخشش گفت: «افتخار می‌کنم که در این سن در بالاترین سطح بازی می‌کنم، همین برایم عالی است و به من انگیزه می‌دهد. اگر به 20 سال گذشته من نگاه کنید، سطحش بالا است. 20 سال در این سطح بازی کردن باورکردنی نیست. همینطور ادامه می‌دهم، برایم موفقیت بزرگی است.»
هدف او در کوتاه مدت رسیدن به آمار 900 گل است و در بلندمدت به هزار گل فکر می‌کند: «خیلی سخت است اما باید ببینم از نظر ذهنی و انگیزشی چطور پیش می‌روم، باید ببینم پاهایم یاری‌ام می‌کنند. به هر حال اول باید به 900 گل برسم و بعد به هزار تا.»
رکوردهای فردی برایش مهم است اما اشتیاقش برای موفقیت‌های تیمی دست نخورده. او با آنکه آقای گل فصل لیگ عربستان‌سعودی شد اما هنوز افتخار مهمی با تیمش به دست نیاورده و فصل قبل در لیگ و جام حذفی پشت سر تیم قدرتمند الهلال قرار گرفت.
جستجو
آرشیو تاریخی