معمارزاده: پرسپولیس در تبریز راحت‌تر بازی می‌کند

نیازی به عذرخواهی گاریدو نبود

ناصر قراگزلو / میثاق معمارزاده عملکرد دروازه‌بان خارجی پرسپولیس را مورد نقد فنی قرار داده و نسبت به نتیجه‌گیری پرسپولیس در بازی مقابل تراکتور نگاه خوشبینانه‌ای دارد.
در خصوص عملکرد فنی گندوز خصوصاً روی گلی که خورد چه نقدی دارید؟
 دروازه‌بان‌هایی که در اروپا یا غیر از ایران بازی می‌کنند معمولاً توپ‌های بیرون شش قدم را بیرون نمی‌اندازند اما نکته‌ای که در خصوص گندوز وجود داشت این بود که وقتی دروازه‌بانی اشتباه محاسباتی انجام می‌دهد و در خروج، لحظه‌ای ذهنش دچار اختلال می‌شود مشکلاتی به وجود می‌آید. در بازی مقابل ذوب‌آهن هم زمانی که آن اوت بلند برتاب شد توپ یک قوسی بعد از سایش با سر بازیکن ذوب‌آهن پیدا کرد. اشتباه گندوز هم نه در ضربه سر بلکه بیرون نیامدنش بود که خروج نصفه و نیمه و ناقصی داشت که آن هم دلایل خاص خودش را دارد.
به زعم کارشناسان سرمربی پرسپولیس هم در ارنج و تعویض‌هایش اشتباهاتی داشت و حتی در پایان بازی هم از هواداران پرسپولیس عذرخواهی کرد.
 به نظرم قضاوت بعد از یک هفته در مورد دروازه‌بان و تیم و سرمربی‌ واقعاً زود است و فقط فشار روانی را روی تیم بالا می‌برد. پس گاریدو نیاز به عذرخواهی در پایان اولین بازی تیمش نداشت. اگر بعد از هشت هفته یا 10 بازی تیم او دچار اشتباه شده یا نتیجه نگیرد آنجاست که باید عذرخواهی کند و به اشتباهاتش بپردازد.
به نظرتان بازیکنان پرسپولیس دچار افت بدنی نبودند؟
 نه من افت بدنی در بازیکنان ندیدم چون پرسپولیس بیشتر تیم حمله‌کننده بود و اصولاً بازیکنی که توان بدنی لازم را نداشته باشد قادر نیست که در حملات موفق عمل کند. مشکل پرسپولیس بیشتر عدم هماهنگی بازیکنان بود نه مشکل بدنی.
در خصوص بازی مقابل تراکتور با توجه به میزبانی تیم تبریزی و انگیزه‌های بازیکنان سابق پرسپولیس که در تیم مقابل حضور دارند شرایط سختی را برای پرسپولیس پیش‌بینی نمی‌کنید؟
 نه اتفاقاً معتقدم بازیکنان پرسپولیس در مسابقات سخت بهتر و راحت‌تر بازی خواهند کرد چون انگیزه و تلاش‌شان بیشتر می‌شود ضمن اینکه فکر می‌کنم بازیکنی مانند اورونوف هم از ابتدا بازی خواهد کرد. پرسپولیس در خط دفاعی مشکلی ندارد و فقط مشکل عدم هماهنگی است. پرسپولیس جدا از خط دفاع خوب، در حمله هم بازیکنان خوبی دارد و در خط میانی هم از بازیکنان باکیفیتی مانند سروش بهره می‌برد و تیم خوبی است. این تیم با یکی دو بازیکن دیگر کامل می‌شود و حتماً باز هم حرف اول را در لیگ ایران خواهد زد.
با توجه به کار بسیار سخت پرسپولیس در لیگ نخبگان چقدر امیدوار به نتیجه‌گیری هستید؟
 به نظرم برای پرسپولیس و بقیه نماینده‌های ایران واقعاً کار در لیگ نخبگان سخت است. در خصوص پرسپولیس و مثلاً رویارویی‌اش با تیم‌های عربستانی هم باید بگویم اگر فقط مقابله و جنگیدن با بازیکنان عربستانی در میان بود، می‌شد به موفقیت امیدوار بود اما واقعاً با بازیکنان خارجی خیلی خوبی که در تیم‌های عربستانی هستند نمی‌توان جنگید و مبارزه کرد و به نوعی جدال تیم‌های ما با عربستانی‌ها مانند جنگ پراید و ماشین‌های فول آپشن خارجی است که شرایط را برای ما سخت می‌کند.
جستجو
آرشیو تاریخی