یک نام آشنا واسطه ورود گاریدو به فوتبال ایران

رد پای داوید ویا در انتقال گاریدو

محمدرضا رحیم‌پور
خبرنگار


 در تابستان امسال لیگ برتر ایران یک چهاره تازه وارد داشت، خوان کارلوس گاریدو در حالی هدایت سرخ پوشان را برعهده گرفت که اوسمار ویرا با جام قهرمانی، تهران را به مقصد بانکوک برای هدایت تیم بوریرام یونایتد ترک کرده بود.  خوان کارلوس 55 ساله که به عنوان یک چهره سرشناس در فوتبال اسپانیا شناخته می‌شود، در حالی هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت که تجربه کار در ویارئال، رئال بتیس و البته کلوب بروژ را در کارنامه خود دارد.  نکته جالب اینکه در این انتقال نام یک فرد مشهور به چشم می‌خورد، خوان گاریدو با آژانس نقل و انتقالات داوید ویا در ارتباط است. داوید ویا، بازیکن ملی‌پوش سابق بسیار موفق اسپانیایی، با بازی‌های درخشان خود برای باشگاه‌هایی مانند والنسیا، بارسلونا و اتلتیکومادرید و همچنین کمک‌هایش به تیم ملی اسپانیا، اثری محو نشدنی در این ورزش از خود به جای گذاشته است و حالا بعد از بازنشستگی به عنوان یک واسطه نقل و انتقالاتی اقدام به تأسیس یک آژانس کرده است. این آژانس حضور موفقی در فوتبال اسپانیا، امریکا و انگلیس دارد و مربیان بزرگی مثل اونای امری نیز با آن همکاری می‌کنند.  بدین ترتیب داوید ویا به صورت غیرمستقیم در آمدن گاریدو به فوتبال ایران نقش داشته چرا که به طور قطع شخصاً وارد چنین پروژه‌ای نمی‌شود و کار را به دستیارانش می‌سپارد. این واقعیت که گاریدو از نزدیک با آژانس نقل و انتقالات ویا همکاری می‌کند، می‌تواند دامنه‌ای از احتمالات و پیامدهای بالقوه را برای باشگاه پرسپولیس باز کند.
چه در زمینه جذب بازیکن مطرح خارجی که گاریدو با ارتباطش با آژانس ویا، ممکن است مزیت منحصر به فردی در شناسایی و جذب بازیکنان مستعد داشته باشد که می‌توانند سهم زیادی در موفقیت پرسپولیس در زمین داشته باشند و چه در زمینه توسعه جوانان استعداد‌های جوان باشگاه که در این خصوص باید به مشارکت بالقوه آژانس ویا در شناسایی استعدادهای جوان هم امیدوار بود.
این جنبه از همکاری می‌تواند برای پرسپولیس ارزشمند باشد زیرا آنها در تلاش برای ساختن پایه‌ای قوی برای آینده و پرورش بازیکنان جوانی هستند که می‌توانند به ستاره‌های فردا تبدیل شوند و حالا باید این باشگاه از حضور مربی خارجی خود علاوه بر بهره‌وری فنی، در زمینه مدیریت جهانی فوتبال نیز استفاده کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی