توصیه‌هایی برای کاهش محرومیت بیرانوند

صدور رأی کمیته وضعیت شاید بعد از تعطیلی لیگ

 اواسط هفته گذشته بود که خبری در رسانه‌ها مبنی بر صدور رأی مربوط به شکایت باشگاه پرسپولیس از تراکتور و بیرانوند منتشر شد. در این خبر آمده بود طبق آرای صادره از سوی کمیته وضعیت، باشگاه تراکتور از اتهام اغوای بیرو مبری شده اما خود بیرانوند چهار ماه محروم و 20 میلیارد تومان جریمه شده است. این خبر شایعات بسیاری را در پی داشت و حتی گفته شد همان روز جلسه‌ای برگزار شده و روز چهارشنبه هفته گذشته رأی صادر خواهد شد که چنین نشد.
از سوی دیگر باشگاه تراکتور از صدور چنین رأیی ابراز بی‌اطلاعی کرد و مدیران باشگاه پرسپولیس ساکت ماندند تا رأی صادر شود.
با این وجود و در حالی که نزدیک به یک هفته از آن خبر گذشته خبری از صدور رأی نیست کما اینکه با توجه به در پیش بودن دیدار تراکتور و پرسپولیس در پنجشنبه این هفته و حساسیت این تقابل بعید است طی این چند روز هم خبری از صدور رأی شود و شاید این موضوع به بعد از هفته سوم و تعطیلی بازی‌های لیگ برتر موکول شود. البته اگر اینچنین شود هم محرومیت بیرانوند از بازی‌های تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی می‌تواند حواشی دیگری داشته باشد.
در عین حال شایعات و موارد مختلفی در روزهای اخیر درباره علل صادر نشدن رأی مربوط به بیرانوند شنیده می‌شود.
خبرگزاری مهر در گزارشی «برخی توصیه‌ها» را مانع از صدور رأی توسط کمیته وضعیت اعلام کرده و نوشته است: «برخی توصیه‌ها به فدراسیون فوتبال صورت گرفته تا محرومیت احتمالی این بازیکن کاهش پیدا کند. این توصیه از آنجا صورت گرفت که در گمانه‌زنی‌های قبل از صدور نهایی رأی عنوان شده بود علیرضا بیرانوند به پرداخت حدود ۲۰ میلیارد تومان به باشگاه پرسپولیس و چهار ماه محروم از حضور در میادین محکوم خواهد شد. به همین خاطر یکی از مسئولان رده بالای کشور به فدراسیون فوتبال توصیه کرده میزان محرومیت دروازه‌بان تیم ملی کاهش پیدا کند تا این بازیکن بتواند هم برای تیم ملی و هم برای تراکتور به میدان برود. این مسئول صرفاً پیشنهاد و توصیه خود را مطرح کرده و تصمیم‌گیری نهایی با فدراسیون فوتبال است. البته برخی نمایندگان مجلس هم تلاش‌هایی را برای کاهش محرومیت دروازه‌بان تراکتور انجام و مذاکراتی را با مسئولان فدراسیون فوتبال انجام داده‌اند اما هنوز نتیجه این رایزنی‌ها مشخص نشده است. یکی از دلایل تأخیر در صدور رأی هم همین تماس‌ها و توصیه‌ها عنوان شده است.»
از سوی دیگر خبرگزاری تسنیم در گزارشی نوشته: «رأی این پرونده آماده شده است و طبق آن علیرضا بیرانوند به فسخ غیرقانونی محکوم و چهار ماه از حضور در میادین محروم و با جریمه نقدی روبه‌رو شده است.»
در گزارش تسنیم به مقدمات مربوط به صدور این رأی اشاره شده اما به این نکته پرداخته است که صادر نشدن این رأی می‌تواند تبعات و تنش‌هایی داشته باشد. تسنیم نوشته رأی پرونده بیرانوند در حالی هنوز صادر نشده که منصور قنبرزاده نایب رئیس فدراسیون فوتبال چند هفته قبل گفته بود به خاطر حساسیت‌های این پرونده بررسی آن در اولویت قرار می‌گیرد و رأی قبل از شروع لیگ صادر می‌شود اما لیگ برتر شروع شد و به نظر می‌رسد قبل از بازی هفته دوم هم خبری از صدور رأی نخواهد بود و این ماجرای پرحاشیه همچنان ادامه خواهد داشت.
نکته اینجاست که هفته قبل و بعد از انتشار اخباری درباره محتوای رأی بیرانوند، زنوزی مالک باشگاه تراکتور تهدید کرده بود که در صورت رخ دادن چنین اتفاقی دست به افشاگری خواهد زد که نورشرق رئیس کمیته وضعیت فدراسیون هم از این موضوع استقبال کرد اما بعد از آن واکنش‌ها هم مدیران تراکتور هم فدراسیون فوتبال و هم پرسپولیس در این باره کاملاً سکوت کرده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی