خبر

صادقی ناآماده و گلزن
اولین پرسپولیس فصل در حالی مقابل تیم ربیعی قرار گرفت که گمانه‌زنی‌هایی درباره ترکیب صورت می‌گرفت و به نظر نمی‌رسید خبری از سورپرایز باشد اما حضور سعید صادقی در ترکیب اصلی حکم شگفتانه نخست گاریدو را داشت. صادقی که از میانه‌های تمرینات پیش فصل به تمرین گروهی پرسپولیس رسید و به یکباره در ترکیب اصلی قرار گرفت. او در وقت‌های تلف شده نیمه اول گل مساوی پرسپولیس را به شکل زیبایی به ثمر رساند اما ناآماده بود و دقیقه 59 جای خود را به اورونوف داد. صادقی زننده هزارمین گل پرسپولیس در لیگ برتر هم بود.


یاسین حتی روی نیمکت هم نبود
پرسپولیس در اراک هر چهار بازیکن جدید بزرگسال خود را در ترکیب قرار داد اما دو خارجی فصل قبل روی نیمکت نشستند. همچنین هیچ بازیکن زیر 23 سالی در ترکیب اصلی این تیم دیده نمی‌شد. نیمکت‌نشینی ستاره‌هایی مثل پورعلی‌گنجی ملی‌پوش، گولسیانی که از یورو 2024 آمده و اورونوف که در المپیک حضور داشت از نکات جالب ترکیب سرخ‌ها در نخستین بازی فصل بود. همچنین بیرون ماندن یاسین سلمانی از ترکیب که در تمام بازی‌های دوستانه جزو نفرات اصلی به زمین می‌رفت نیز جزو اتفاقات جالب این ترکیب بود. نام سلمانی حتی در فهرست 20 نفره پرسپولیس هم قرار نگرفت که علتش مشخص نبود.


براجعه و عنایت‌زاده خوش‌شانس
علیرضا عنایت‌زاده و یعقوب براجعه دو بازیکن زیر 23 سال سرخ‌ها که یکی از آنها 18 ساله است و تازه به پرسپولیس پیوسته دو بازیکن جوان خوش‌شانس سرخ‌ها برای بازی اول بودند که در لیست تیم خود قرار گرفتند. این در حالی است که تا دو هفته قبل تصور می‌شد بازیکنانی مثل سمیر حبوباتی حتی به ترکیب اصلی برسند که این هافبک دفاعی اصلاً در لیست سرخ‌ها حضور نداشت. همچنین مدافع میانی جوان تیم سهیل صحرایی هم در لیست نبود. از بین جوان‌های تیم محمد بادپا و حسین حاجی‌زاده هم به فهرست بازی اول نرسیدند. عرفان ملاپور و عرفان درویشی آخرین خریدهای تیم هم جایی در لیست بازی با ذوب‌آهن نداشتند.


مهرشاد گلر 2 شد
در شرایطی که فصل گذشته امیررضا رفیعی به عنوان دروازه‌بان دوم چه در زمان سرمربیگری یحیی گل‌محمدی چه دوره اوسمار شناخته می‌شد و در چهار بازی لیگ برتر و یک مسابقه از جام حذفی جای بیرانوند را گرفت اما مقابل ذوب‌آهن جایی در لیست 20 نفره تیمش نداشت. در بازی‌های تدارکاتی پرسپولیس قبل از حضور الکسیس گندوز، ابتدا مهرشاد اسدی با نفرات اصلی بازی می‌کرد و سپس امیررضا رفیعی در نیمه دوم به میدان می‌رفت. از همان زمان این گمانه‌زنی وجود داشت که از نظر گاریدو، مهرشاد اسدی دروازه‌بان دوم پرسپولیس در فصل جدید خواهد بود و کار برای امیررضا رفیعی سخت خواهد شد که این‌گونه هم شد. در بازی نخست فصل مهرشاد اسدی روی نیمکت نشسته و خبری از رفیعی در لیست تیم نبود. اسدی قد و قامت بهتری نسبت به رفیعی دارد و فصل قبل در تمرینات و بازی‌های دوستانه هم فوق‌العاده کار کرد به طوری که بازیکنان اصلی پرسپولیس هم از او هم از رفیعی تعریف و تمجید می‌کردند.


حرکت عجیب گاریدو
دقایقی بعد از حضور یعقوب براجعه در ترکیب پرسپولیس این بازیکن اشتباهی مرتکب شد که واکنش عجیب گاریدو را به همراه داشت. در این لحظه از بازی و در آخرین دقایق وقت قانونی براجعه که در دفاع راست به میدان رفته بود پا به توپ شد تا حمله جدیدی را آغاز کند اما توپ را زیاد جلو انداخت و به حریف اوت داد. این اتفاق باعث عصبانیت و واکنش تند گاریدو شد به شکلی که دوان دوان به سمت او رفت و بعد از ضربه به بطری آب معدنی بر سر بازیکن 18 ساله‌اش فریاد کشید. این اولین واکنش عصبی گاریدو به عنوان سرمربی پرسپولیس بود و البته جوان‌ترین عضو تیم هدف این انتقاد و واکنش قرار گرفت.


 کارشناسان تصمیم  VAR را تأیید کردند
در دقیقه ۸۳ و در شرایطی که بازی با تساوی دنبال می‌شد، اوستون اورونوف پس از برخورد با مدافع حریف در محوطه جریمه سرنگون شد، اما در شرایطی که سرخ‌ها اعتقاد به خطای پنالتی داشتند، بیژن حیدری پس از مشورت با داوران VAR دستور به ادامه بازی داد. محمدرضا ابوالفضلی، محمدحسین ترابیان، سعید علی‌نژادیان،حیدر سلیمانی چهار کارشناس داوری تصمیم موعود بنیادی‌فر داور VAR را تأیید کرده و گفته‌اند این برخورد یک چلنج نرمال فوتبالی بود و ادامه بازی کاملاً درست بود.

جستجو
آرشیو تاریخی