پدرو نتو، دوازدهمین خرید تابستانی چلسی

چوب حراج بر سر آبی‌ها

چلسی باید از فروش بازیکنان خود 200 میلیون پوند به دست بیاورد چون به مراحل پایانی یک پنجره نقل و انتقالات فوق‌العاده دیگر نزدیک می‌شویم و رقبا، شگفت‌زده‌اند از اینکه چطور چلسی می‌تواند به این ولخرجی‌ها ادامه دهد بدون اینکه بازیکنان مازاد خود را بفروشد. این هفته پدرو نتو را با 54 میلیون پوند از ولورهمپتون خریدند که دوازدهمین خرید تابستانی‌شان بود اما آخرین نخواهد بود. سامو اومورودیون مهاجم اتلتیکومادرید می‌توانست بازیکن جدید استمفوردبریج باشد اما یکشنبه شب مذاکرات بی‌نتیجه ماند. حالا همه متوجه ژوائو فلیکس هستند که چهره آشنایی است و یک مهاجم نوک هم می‌خواهند، مهاجمی مثل ویکتور اوسیمن ناپولی قبل از آنکه در 9 شهریور فرصت نقل و انتقالات تابستانی به پایان برسد. برای همین است که در دوران تاد بولی بیش از یک و نیم میلیارد پوند هزینه شده است.
حالا چند بازیکن لازم دارند؟ در زمان گراهام پاتر، بازیکنان زیادی را عوض کردند. حالا بیش از 50 بازیکن دارند و مربی تیم، انزو مارسکا می‌خواهد با تیمی 25 نفره کار کند، بنابراین مذاکرات زیادی لازم است.
با وجود آنکه خیلی تیم‌ها چلسی را متهم می‌کنند، آنها اصرار دارند در فصل قبل قانون درآمد و هزینه را رعایت کرده‌اند و در فصل پیش رو هم شرایط همین است. نگرانی خاصی درباره عبور از حد و مرزهای تعیین شده وجود ندارد اما می‌خواهند با فروش بازیکن 200 میلیون پوند به دست آورند.
کار شروع شده و دیگو موریرا که به عنوان بازیکن آزاد از بنفیکا خریداری شده، به باشگاه خواهرخوانده، استراسبورگ با 7/1 میلیون پوند فروخته شد. روملو لوکاکو که می‌خواهد به ناپولی برود، تروه شالوبا که برای کریستال پالاس گزینه است و آرماندو بروخا که در فهرست بازیکنان مورد نیاز اشتوتگارت است و مورد توجه ولورهمپتون قرار دارد، می‌توانند روی هم 70 میلیون پوند برای چلسی بیاورند. کانر گالاگر هم با انتقال 35 میلیون پوندی به اتلتیکومادرید موافقت کرده اما به فروش بازیکنان تیم مقصدش بستگی دارد. بعد از فسخ انتقال اومورودیون 20 ساله تنش بالا گرفته و او گزینه وستهام، بورنموث و ولوز است. فلیکس هم میل دارد دستمزدش را پایین بیاورد تا کار انتقالش نهایی شود.
دستمزدها برای چلسی حیاتی است. بولی وارث تیمی شد که به طور متوسط هفته‌ای 200 هزار پوند دستمزد می‌گرفت اما حالا قراردادها بر اساس میانگین دستمزدی فصل قبل لیگ برتر یعنی 70 هزار پوند تنظیم شده. پاداش‌ها هنگفت هستند اما چلسی باید جام ببرد و به لیگ قهرمانان برود تا این بندها در قرارداد بازیکنان فعال شود.
اگر فلیکس بیاید، نقش رحیم استرلینگ زیر نظر مارسکا کمرنگ می‌شود. او هفته‌ای 300 هزار پوند دستمزد می‌گیرد و برای همین به فروشش فکر می‌کنند. یوونتوس او را می‌خواهد هرچند این بازیکن 29 ساله تلاش می‌کند دوباره ارزشش را ثابت کند.
وضعیت بن چیلول متفاوت است و مدافع چپ تیم ملی انگلیس در برنامه‌های مارسکا جایی ندارد. نیوکاسل، نونی مادوئکه را زیر نظر دارد و کارنی چوکووئمکا می‌تواند با 30 میلیون پوند به پالاس برود. لستر، داوید فوفانا را می‌خواهد و چزاره کاسادی مشتری‌هایی دارد. لیدزیونایتد و برنلی هم به دنبال بشیر هامفریز مدافع هستند.
چلسی در تابستان 11 بازیکن خریده که میانگین سنی‌شان کمتر از 21 سال است و 185 میلیون پوند برای آنها خرج کرده. بولی اعلام کرده سیاست باشگاه سرمایه‌گذاری روی بازیکنانی است که بتواند با فروششان سود خوبی به دست آورد. نزدیک به سه هفته پایانی فصل نقل و انتقالات تابستانی می‌تواند برای چلسی پرخبر باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی