رسیدگی به پرونده تخلفات منچسترسیتی از ماه آینده

سال نو نامبارک

سال 2025 می‌تواند شروع نامبارکی برای منچسترسیتی باشد چون ممکن است نتایج پرونده سنگین تخلفات مالی این تیم در همین ژانویه پیش رو اعلام شود. تیم بی‌رقیب سال‌های اخیر لیگ برتر با 115 مورد تخلف از قوانین مالی مواجه است و اعلام شده رسیدگی به این پرونده که 10 هفته طول می‌کشد از ماه آینده آغاز می‌شود. پیش از این انتظار می‌رفت تا حداقل سه ماه بعد رسیدگی به این پرونده شروع نشود اما آنطور که تایم گزارش داده از اواخر شهریور رسیدگی به پرونده در دستور کار مقامات قضایی قرار می‌گیرد.
سیتی متهم است از سال 2009 به مدت 9 سال در اقدامات مالی شفافیت و صداقت لازم را نداشته و سخت‌ترین مجازاتی که می‌شود برای این تیم در نظر گرفت، سقوط به رده‌های پایین‌تر است. احتمال کسر امتیاز و مجازات‌های مالی هم وجود دارد.
لیگ فوتبال انگلیس سیتی را متهم کرده که اطلاعات مالی صحیح را در اختیار مقامات نگذاشته و درباره پرداخت به مربی وقت، روبرتو مانچینی و بازیکنان خود جزئیات درستی را ارائه نکرده است.
شروع این تحقیقات با مستندات فوتبال لیکس بود که مجله آلمانی اشپیگل در سال 2018 منتشر کرد و سیتی متهم است که پول را از طریق مالکانش و از کانال اسپانسرهای خود در امارات عربی متحده دریافت و سرمایه‌گذاری کرده است.
سیتی که با اعلام خبر شروع فرایند رسیدگی به پرونده از اظهار نظر خودداری کرده، خود را از ارتکاب هر گونه خطا مبرا می‌داند و در دادخواستی مستقل از عملکرد خود دفاع می‌کند. لرد دیوید پانیک یکی از زبده‌ترین وکلای انگلیس مسئولیت دفاع از پرونده سیتی را بر عهده دارد.
اتحادیه فوتبال اروپا یک سال بعد از انتشار گزارش اشپیگل یعنی در سال 2019 سیتی را به دلیل این اتهامات دو سال محروم کرد اما این حکم در فرجام‌خواهی ملغی شد.
سیتی فصل قبل برای چهارمین بار پیاپی قهرمان لیگ برتر شد، اتفاقی که در تاریخ این رقابت‌ها بی‌سابقه بود و یکشنبه دفاع از عنوان قهرمانی را با بازی در زمین چلسی آغاز می‌کند.
جستجو
آرشیو تاریخی