تاریخ‌سازی تیم ملی بسکتبال نیجریه

تیم ملی زنان نیجریه اولین کشور آفریقایی است که در بسکتبال به مرحله یک‌چهارم نهایی المپیک رسید. تاریخ در مسابقات بسکتبال زنان المپیک یکشنبه نوشته شد، مسابقاتی که برای سال‌های آینده در سراسر یک قاره طنین‌انداز خواهد شد. تیم بسکتبال بانوان نیجریه با پیروزی 79-70 مقابل کانادا در استادیوم پیر مائوروی، جواز حضور خود را برای یک‌چهارم نهایی به دست آورد و به اولین تیم آفریقایی تبدیل شد که به مرحله حذفی المپیک می‌رسد.
در این مسابقه ازین کالو 21 امتیاز به دست آورد و نیجریه با تبدیل شدن به اولین تیم آفریقایی (زنان و مردان) حاضر در مرحله حذفی المپیک با نتیجه 79بر70 کانادا را شکست داد و نامش در تاریخ المپیک ثبت شد. پس از پیروزی مقابل کانادا، کالو و هم‌تیمی‌هایش برای شروع جشن به میانه زمین رفتند و کمک مربی با استفاده از تلفن همراه خود این لحظه را ضبط کرد. این تیم روز‌های سختی را سپری کرد و با اینکه نتوانست به المپیک ریو 2016 راه پیدا کند، در توکیو بدون برد بود و حتی در افتتاحیه المپیک پاریس از حضور در قایق نیجریه هم محروم شد اما فردا در برسی آرنا در ساحل رود سن برای تاریخ‌سازی کشورش بازی می‌کند.
رنه واکاما سرمربی این تیم گفت: «من به دخترانم افتخار می‌کنم و آنها را بسیار تحت فشار قرار داده‌ام. من آنها را سخت‌تر از تصور هرکسی تحت فشار قرار داده‌ام به این دلیل که می‌دانم آنها چه کاری می‌توانند انجام دهند و ما امروز این کار را انجام دادیم و به همه نشان دادیم که توانمند هستیم.»
نیجریه‌ای‌ها پیش از این تنها یک برد در بازی‌های 2004 آتن داشتند و حالا آنها بیشتر از همیشه در المپیک می‌مانند. حریف یک‌چهارم نهایی آنها امریکا است که برای هشتمین مدال طلای متوالی پیش می‌رود و با اینکه کار زنان نیجریه‌ای بسیار سخت است اما آنها تا همین‌جا هم دست به تاریخ‌سازی بزرگی زده‌اند و فارغ از نتیجه بازی بعدی قطعاً مورد ستایش قرار خواهند گرفت.
جستجو
آرشیو تاریخی