مسن‌ترین ورزشکاران تاریخ المپیک

استعدادهایی که در سطح اول جهان باقی ماندند

پریسا غفاری/ ورزشکارانی در تاریخ المپیک حضور داشتند که سن‌شان بیشتر از ۵۰ سال بوده است. آنها به خاطر استعداد و توانایی بالا توانستند در سطح اول جهان ورزش بمانند. نام اسکار اسوان سوئدی بین ورزشکاران برجسته دیده می‌شود.
دیگر ورزشکار برجسته، آرتور فون پونگراکتس اتریشی بود که در بازی‌های المپیک ۱۹۳۶برلین در ۷۲ سالگی در رقابت‌های سوارکاری شرکت کرد. با اینکه نتوانست مدالی بگیرد اما حضورش تاریخی بود. هیروشی هوکتسو در دوره‌های مختلف المپیک شرکت کرد.  لورنا جان‌استون بریتانیایی مسن‌ترین سوارکار در رقابت‌های کلاسیک بود که تا ۷۰ سالگی در المپیک ۹۷۲ مونیخ حضور داشت. ایان میلار معروف به کاپیتان کانادا با شرکت در ۱۰ دوره المپیک تاریخ‌سازی کرد.
 کویینی نیوال، تیرانداز با کمان 54 ساله انگلیسی در بازی‌های المپیک ۱۹۰۸ لندن تاریخ‌سازی کرد و مسن‌ترین زنی لقب گرفت که مدال طلا گرفت. هوبرت رائوداشل که از سال ۱۹۶۴ تا ۱۹۹۶ در ۹ دوره پیاپی المپیک رقابت کرد، آخرین بار ۵۴ ساله بود که در بازی‌ها حضور داشت. الادار گرورچ، شمشیرباز مجارستانی در 6 دوره پیاپی المپیک مدال گرفت و آخرین بار در بازی‌های 1۹۶۰ رم بود که در ۵۰ سالگی مدال طلا به دست آورد. او نشان داد که استعداد و توانایی‌اش با گذشت زمان کم نشده است. در بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس، مسن‌ترین ورزشکار خوان آنتونیو خیمنس کوبو است. سوارکار ۶۵ ساله‌ای که سومین المپیکش را تجربه کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی