نقل و انتقالات

قرارداد 1+3 ساله حسین‌نژاد
با تیم روسی
محمدجواد حسین‌نژاد نیز به جمع لژیونرهای ایرانی شاغل در لیگ روسیه اضافه شد. پس از محمد محبی، محمد قربانی و سعید سحرخیزان، حالا ستاره و استعداد جوان سپاهان نیز راهی این کشور شده و باید فوتبالش را در تیم تازه لیگ برتری شده دیناموماخاچ‌قلعه ادامه دهد. حسین‌نژاد که فصل قبل و با اعتماد ژوزه مورایس در ترکیب سپاهان قرار گرفت، خیلی زود توانست توانایی‌هایش را اثبات کند و پس از آن نیز به تیم ملی دعوت شد و ظرف چند ماه موفق شد تحسین‌های زیادی را به دست آورده و توجهات را به سمت خود جلب کند. البته او پیشنهاداتی نیز از تیم‌های ایرانی از جمله استقلال داشت ولی در توافقنامه‌ای که با سپاهان به امضا رسانده بود، او در صورت رسیدن پیشنهاد خارجی می‌توانست از جمع اصفهانی‌ها جدا شود و به همین دلیل امکان حضور او در تیم‌های ایرانی وجود نداشت و او با باشگاه‌های اروپایی وارد مذاکره شد. آنگونه که ایوان کارپوف، خبرنگار مطرح روسیه‌ای نوشته است، محمدجواد حسین‌نژاد با تیم دیناموماخاچ‌قلعه روسیه به توافق رسیده و قرارداد 1+3 ساله این بازیکن و باشگاه روس، ظرف روزهای آینده به صورت رسمی امضا خواهد شد. این باشگاه که به منطقه داغستان تعلق دارد، فصل قبل موفق شد با کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ یک، به رقابت‌های لیگ حرفه‌ای روسیه صعود کند و حسین‌نژاد نیز در فصل آینده، برای این تیم به میدان خواهد رفت.


توافق هفتاد میلیاردی
 برای فروش سحرخیزان


سعید سحرخیزان که دو فصل قبل یکی از مهره‌های مؤثر تیم‌ فوتبال هوادار بود، در تابستان گذشته در شرایطی که از تیم‌های مختلفی پیشنهاد داشت، گل‌گهر سیرجان را به‌عنوان تیم جدید خود انتخاب کرد. سحرخیزان در فصل گذشته به یکی از مهره‌های کلیدی گل‌گهر تبدیل شد و در طول مسابقات ۸ گل زد و ۳ پاس گل داد تا توجهات بسیاری را به خود جلب کند و پیشنهادهای مختلفی برای جذب او به باشگاه گل‌گهر برسد. در نهایت در شرایطی که این بازیکن ۱۹ ساله هنوز دو فصل دیگر با گل‌گهر سیرجان قرارداد داشت، باشگاه اورنبورگ روسیه مبلغ رضایتنامه او را به گل‌گهر پرداخت تا این بازیکن جوان و آینده‌دار، ایران را به مقصد روسیه ترک کند. عددی که با باشگاه روسی توافق شده یک میلیون یورو بوده است. با توجه به قوانین نقل و انتقالاتی فوتبال ایران و محدودیت‌هایی که باشگاه‌ها برای جذب بازیکن با آن مواجه هستند، این رقم می‌تواند مسیر گل‌گهر در فصل نقل و انتقالات را هموارتر کند تا این تیم با شرایط بهتری وارد مسابقات شود.


توضیح سپاهان درباره جذب انزونزی
مدیران باشگاه سپاهان طی روزهای اخیر با پیشنهاد مورایس برای جذب استیون انزونزی با مدیربرنامه‌های این بازیکن فرانسوی وارد مذاکره شدند که البته صحبت‌های دو طرف به دلایلی متوقف مانده است. با این حال سپاهانی‌ها امیدوارند این ستاره را به تیم مورایس اضافه کنند و همچنان تلاش برای جذب این بازیکن ادامه دارد. مهدی آذربایجانی مدیرعامل سپاهان در این باره می‌گوید: «مذاکراتی در خصوص جذب بازیکن خارجی انجام شد، قدری شرایط پیچیده شد، اما هنوز در حال پیگیری هستیم و امیدوارم تیم را با دو بازیکن پست هافبک و مهاجم تقویت کنیم. متأسفانه به بازی پیش رو نرسیدند و اگر اتفاقات جور دیگری بود، می‌توانستیم این بازیکنان را در ترکیب داشته باشیم.»


مخالفت ملوان با درخواست سپاهان
باشگاه ملوان بندرانزلی با درخواست انتقال هافبک دفاعی جوان این تیم به سپاهان رسماً مخالفت کرد. سپاهان برای تقویت تیم تحت هدایت ژوزه مورایس دنبال جذب هافبک دفاعی است. محمدرضا بردبار هافبک 20 ساله تیم فوتبال ملوان بندرانزلی مورد توجه طلایی‌پوشان قرار گرفته بود و حتی به باشگاه شمالی پیشنهاد رسمی ارائه شد. با وجود این کادر فنی تیم شمالی با جدایی محمدرضا بردبار مخالفت کرده است، چرا که او در برنامه‌های تاکتیکی سعید دقیقی جای دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی