9 روز تا شروع مسابقات؛ هیچ مسئولی درباره ورزشگاه‌ها پاسخگو نیست

سرگیجه در لیگ برتر

محمد محمدی سدهی
روزنامه‌نگار

در حال حاضر فوتبال ایران در رده ملی و باشگاهی روزهای مبهمی را سپری می‌کند چرا که در فاصله 9 روز تا آغاز ماراتن لیگ برتر، هنوز تکلیف مکان برگزاری بازی‌ تیم‌های لیگ برتری مشخص نشده است. بیست و سه دوره از مسابقات لیگ برتر برگزار شده و در طول این مدت تکلیف مکان برگزاری مسابقات مشخص بود اما امسال به دلیل تأکید ای‌اف‌سی به استانداردسازی استادیوم‌ها، همه چیز نامشخص است.
 در این شرایط نه‌تنها وضعیت تیم‌های شهرستانی برای میزبانی از حریفان‌شان نامشخص است بلکه با وجود وعده‌وعیدهای مسئولان فدراسیون و استان تهران در بحث آماده‌سازی ورزشگاه تختی، مشخص شده که این ورزشگاه هم با توجه به کاستی‌های موجود، نمی‌تواند در هفته‌های ابتدایی میزبان تیم‌های پرسپولیس و استقلال باشد.
 در خصوص مکان میزبانی سرخابی‌ها حرف و حدیث‌های بسیاری مطرح است که یکی از اینها میزبانی سرخابی‌ها در ورزشگاه شهدای شهر قدس است.
 این در حالی است که پیش از این صحبت‌هایی در خصوص انتقال بازی‌های استقلال به مشهد و ورزشگاه امام رضا(ع) مطرح شد که البته این موضوع به صورت رسمی اعلام نشد و حالا با توجه به شرایط مبهم ورزشگاه تختی شنیده می‌شود که استقلال به پرسپولیس پیشنهاد داده که دو تیم در ورزشگاه امام رضا(ع) میزبان حریفان خود باشند. البته سرخابی‌ها برای میزبانی در این ورزشگاه مشکلاتی دارند چرا که ورزشگاه امام رضا(ع) هم در بحث استانداردسازی مشکلاتی دارد و طبق شنیده‌ها این ورزشگاه برای تجهیز نیازمند 25 میلیارد تومان اعتبار است. در این شرایط استقلالی‌ها از رقیب سنتی خود خواسته‌اند تا هر کدام از دو تیم 12 و نیم میلیارد تومان برای تجهیز ورزشگاه امام رضا(ع) هزینه کنند که البته پرسپولیس با این موضوع مخالفت کرد. این در حالی است که پرسپولیس در سه هفته نخست 2 بازی میزبان خواهد بود و استقلال هم یک بار میزبانی را برعهده دارد و با این شرایط هنوز چیزی قطعی نشده است.
 البته شنیده می‌شود پرسپولیس قصد دارد در اراک میزبان حریفان خود باشد و استقلال در قزوین و ورزشگاه سردار آزادگان این شهر. این در حالی است که استقلال و پرسپولیس تنها 72 ساعت برای معرفی ورزشگاه محل برگزاری بازی‌هایشان در لیگ نخبگان آسیا فرصت دارند. روزنامه «ایران ورزشی» برای رفع ابهامات موجود با مسئولان فدراسیون تماس گرفت اما هیچ‌کدام از مسئولان پاسخگو نبودند. در این شرایط تیم‌های استقلال و پرسپولیس روز چهارشنبه جلسه‌ای با مسئولان مربوطه در فدراسیون فوتبال خواهند داشت تا تکلیف محل برگزاری مسابقات دو تیم در لیگ برتر و لیگ نخبگان آسیا قطعی شود.

جستجو
آرشیو تاریخی