مهدی خیلی زود با محیط و بازیکنان اینتر هماهنگ شد

رضایی: اینزاگی به طارمی اعتماد به نفس داد

انتقال مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی کشورمان به اینترمیلان را می‌توان یکی از اخبار خوب در فوتبال ایران بدانیم؛ بازیکنی که با وجود حضور در 3 بازی تدارکاتی 5 گل به ثمر رسانده است. درخشش مهاجم تیم ملی در بازی‌های دوستانه اینتر نشان می‌دهد که او می‌تواند در اینتر هم ستاره باشد. فوتبال ایران در سال‌های گذشته لژیونرهای زیادی به سراسر اروپا معرفی کرد که یکی از این لژیونرها رحمان رضایی بود که در سری آ و تیم پروجا حضور داشت.
این مدافع اسبق تیم ملی در خصوص حضور مهدی طارمی در سری آ ایتالیا به «ایران ورزشی» می‌گوید: «طارمی هم در ریوآوه و هم در پورتو نشان داد که خیلی زود با جو موجود هماهنگ می‌شود که این نشان می‌دهد مهدی شخصیت ورزشی بالایی دارد. او در بازی‌های دوستانه‌ای که با لباس اینترمیلان به زمین می‌رود هم عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و توانست در این بازی‌ها برای اینتر گلزنی کند.»
رضایی می‌افزاید: «لوکاکو سال گذشته به صورت قرضی به اینتر پیوست و در فصل پیش رو از جمع اینتری‌ها جدا شد. طارمی قابلیت‌های بیشتری نسبت به لوکاکو دارد و مهدی از نظر تکنیکی، سرعت و قدرت سرزنی از لوکاکو بهتر است. او در اینتر هم خیلی زود با بازیکنان و محیط هماهنگ شد اما نکته‌ای که در دیدارهای تدارکاتی دیدیم، پنالتی زدن مهدی بود و این موضوع نشان می‌دهد که طارمی از طرف اینزاگی به اعتماد به نفس رسیده است. مهدی می‌تواند سال درخشانی در اینتر داشته باشد.»
او بیان می‌کند: «اینتر هافبک‌های فوق‌العاده‌ای دارد و این هافبک‌ها از نظر تغذیه مهاجمان فوق‌العاده هستند، این تیم معمولاً در سری آ نسبت به تیم‌های دیگر سرتر است و این موضوع می‌تواند باعث ادامه روند خوب طارمی باشد. او می‌تواند حتی در بازی‌های بزرگ هم از توانایی‌های خود استفاده و برای تیمش گلزنی کند. عملکرد فوق‌العاده او نشان‌دهنده آمادگی بالای طارمی است و او علاوه بر این انگیزه بالایی برای موفقیت در اینتر دارد.»
این مربی تیم ملی در خصوص تفاوت سبک بازی طارمی در تیم ملی و تیم باشگاهی‌اش می‌گوید: «نوع بازی طارمی در تیم باشگاهی و تیم ملی متفاوت و اثرگذاری او در تیم ملی بیشتر است. طارمی در تیم ملی احساس مسئولیت بیشتری دارد و این موضوع باعث می‌شود تا در سراسر زمین حضور یابد و توپگیری کند. این موضوع باعث می‌شود تا در تیم ملی کمتر روی گلزنی تمرکز داشته باشد.»
رضایی در پایان می‌افزاید: «او چنین شرایطی در تیم باشگاهی‌اش ندارد و در تیم باشگاهی خود فقط روی گلزنی تمرکز می‌کند. حضور طارمی در اینتر می‌تواند به بازیکنان جوان کشورمان انگیزه زیادی بدهد تا بتوانند با عملکرد بهتری در تیم‌های درجه یک اروپایی حضور یابند، همانند سال‌های گذشته که حضور بازیکنان‌مان در فوتبال اروپا باعث شد تا بازیکنان جوان به این باور برسند که می‌توانند در اروپا درخشان ظاهر شوند.»
جستجو
آرشیو تاریخی