باید به AFC بابت میزبانی اطمینان بدهیم

فاکتور 35 میلیاردی فدراسیون برای آبی و قرمز

 مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در مورد جلسه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها برای بررسی استادیوم آزادی و تختی اظهار داشت: «احتمال می‌دادیم ورزشگاه آزادی آماده نشود. هرچند همه تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که آماده شود اما اگر آماده نشد باید برای ورزشگاه تختی به عنوان جایگزین تلاش کنیم. تنظیم کرده‌ایم پرسپولیس و استقلال هر یک ۱۷ و نیم میلیارد به ورزشگاه تختی بدهند تا مقدمات کار برای برگزاری مسابقات در آن انجام شود.»
 او تصریح کرد: «باید به AFC اطمینان بدهیم که بازی‌ها را در کشور خودمان میزبانی خواهیم کرد‌. در غیر این صورت خود کنفدراسیون برای ما ورزشگاهی در خارج از کشور اعلام می‌کند. ان‌شاءالله اگر آزادی آماده نشد، ورزشگاه تختی آماده می‌شود. ورزشگاه شهرقدس را برای میزبانی باشگاه چادرملو و هوادار پیش‌بینی کرده بودیم. اطمینان ندارم همه کارها به بهترین شکل انجام شود ولی می‌دانم ۴۰-۳۰ سال است چنین اتفاقاتی نیفتاده که بلیت الکترونیکی شود، هرکس روی صندلی خودش بنشیند تا بفهمیم چه افرادی در ورزشگاه حضور دارند.»
 رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که بارها اعلام شده بجز بازی‌های بزرگ سایر دیدارهای استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه تختی برگزار می‌شود و در این وضعیت آیا استادیوم آزادی به نیم فصل دوم می‌رسد، گفت: «اصلاً ممکن است قبل از اتمام نیم فصل، ورزشگاه آزادی برسد. انتظار می‌رود بار این استادیوم را سبک کنیم. فدراسیون فقط بحث خرید دستگاه‌ VAR را دنبال می‌کند. شرکت توسعه هم در حال تلاش است پول را به ما بدهد. امیدواریم در روزهای آینده این کار انجام شود‌.»
 تاج درخصوص تأکید خود روی حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به مسئولان یگان ویژه، توضیح داد: «یگان ویژه گزارشی داد که عمده آن بحث ورود بانوان، موانع و گرفتاری‌هایش بود که من هم قبول دارم اما توصیه و تذکر من این بود که ورود بانوان انجام نشود‌. همه باید به سمتی برویم که بشود اما باید موانع را رفع کنیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی