روی خط پاریس

 جوکوویچ به دهکده المپیک نمی‌رود
نوواک جوکوویچ با کاروان ورزشی صربستان به دهکده المپیک پاریس نمی‌رود. به نقل از یکی از اعضای هیأت صربستان: نوواک جوکوویچ می‌خواهد روی آماده شدن برای المپیک تمرکز کند و کمتر حواسش پرت شود، همان‌طور که در توکیو 2020 اتفاق افتاد. ما انتظار داریم نوواک در روزهای آینده بیاید، اگرچه او همراه کاروان ورزشی صربستان در دهکده المپیک زندگی نخواهد کرد. نوواک جوکوویچ در دوران حرفه‌ای خود فقط یک مدال برنز المپیک در سال 2008 کسب کرد. مسابقات تنیس المپیک پاریس از 6 مرداد به مدت یک هفته در زمین‌های خاکی رولان گاروس برگزار می‌شود.
 
 
میزبانی مشروط فرانسوی‌ها برای المپیک زمستانی
کمیته بین‌المللی المپیک به صورت مشروط با میزبانی کشور فرانسه برای بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۳۰ موافقت کرد. توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در یکصد و چهل و دومین جلسه کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد کوه‌های آلپ در کشور فرانسه، محل برگزاری بازی‌های المپیک زمستان در سال 2030 خواهد بود. البته این میزبانی مشروط به آن است که  فرانسه تعهدات مالی برای اجرای آن را بدهد. این تصمیم پس از آن گرفته شد که امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه به اعضای کمیته بین‌المللی المپیک گفت که از نخست‌وزیر بعدی فرانسه می‌خواهد تا برای میزبانی این رویداد ضمانت مالی بدهد. فرانسه تنها نامزد میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی 2030 است، اما شرایط بودجه در این کشور هنوز مشخص نیست.


سهمیه المپیکی فرانک چامیزو تأیید شد
اتحادیه جهانی کشتی تأکید کرد که با وجود بازگشت ماگومد حبیب کادی ماگمادوف بلاروسی، فرانک چامیزو نیز در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ کشتی می‌گیرد. اعتراض نایب قهرمان وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک توکیو به تصمیم IOC برای محرومیت از المپیک، تجدیدنظر کمیته بین‌المللی المپیک را در رأی قبلی‌اش به همراه داشت. در حالی که بعد از اعلام محرومیت ماگومد حبیب کادی ماگمادوف بلاروسی، اتحادیه جهانی کشتی سهمیه این کشتی‌گیر را به فرانک چامیزویی داد که با اشتباه فاحش داوری در مبارزه نیمه نهایی گزینشی قاره‌ای در باکو از  سهمیه در مسابقات اروپایی و انتخابی جهانی جا مانده بود.
 بنابراین بعد از بازگشت کشتی‌گیر بلاروسی این سؤال مطرح بود که آیا سهمیه چامیزو به خطر خواهد افتاد به ویژه آنکه وزن 74 کیلوگرم به دلیل سهمیه دادن به ایمان مهدوی از تیم پناهندگان با شرکت 17 کشتی‌گیر همراه شده بود. امروز اتحادیه جهانی تأکید کرد رقابت‌های وزن 74 کیلوگرم بازی‌های المپیک 2024 پاریس 18 کشتی‌گیر خواهد داشت. این امر پس از تأیید کمیته بین‌المللی المپیک با حضور ورزشکار بی‌طرف انفرادی (ماگومد حبیب کادی ماگمادوف) تأیید شد. به این ترتیب فرانک چامیزو نیز در پاریس کشتی خواهد گرفت.


شناگران چینی بیشترین
تست دوپینگ را دادند
 طبق اعلام فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های آبی، آمارها نشان می‌دهد شناگران چینی بیشترین تست دوپینگ را قبل از المپیک پاریس داده‌اند. در مجموع ۲۱۴۵ تست دوپینگ از ورزشکاران رشته‌های آبی گرفته شده که شناگران چینی در این دوره بیشترین آزمایش را دادند، چرا که 31 شناگر چینی در پاریس حضور دارند که هر کدام حداقل 10 بار توسط World Aquatics به طور متوسط 13 تست داده‌اند.
 این نهاد بین‌المللی در مجموع 418 آزمایش از این برنامه را انجام داده است. همه شناگران چینی حداقل 8 بار در خارج از مسابقه توسط World Aquatics مستقل از بقیه سازمان‌های ضددوپینگ و با استفاده از یک آزمایشگاه معتبر WADA مستقر در اروپا آزمایش شده‌اند. شناگران استرالیایی به طور متوسط 4 بار در مدت مشابه و شناگران ایالات متحده نیز به طور متوسط 6 بار آزمایش شده‌اند.


امتیازآورترین بسکتبالیست‌های تاریخ المپیک
کمتر از دو روز تا شروع مسابقات بسکتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس زمان باقی است. در آستانه این بازی‌ ۵ تن از امتیازآورترین بازیکنان تاریخ این بازی‌ها را بشناسید. طبق آمار، اسکار اشمیت، اسطوره بسکتبال برزیل، با کسب ۱۰۹۳ امتیاز با اختلاف بسیار زیاد نسبت به نفر دوم جایگاه نخست را در اختیار دارد. اندرو گیز از استرالیا نیز با کسب ۷۸۹ امتیاز دومین بازیکن امتیازآور در تاریخ بازی‌های المپیک است. پائو گسول، اسطوره بسکتبال اسپانیا، نیز با کسب ۶۴۹ امتیاز در رده سوم است، لوئیز اسکولا، اسطوره بسکتبال آرژانتین با ۵۹۱ امتیاز رتبه چهارم را در اختیار دارد و نفر پنجم این لیست نیز مانو گینوبیلی، دیگر ستاره سابق بسکتبال آرژانتین با کسب ۵۲۳ امتیاز است.

جستجو
آرشیو تاریخی