خط و نشان حامیان فلسطین برای کاروان اسرائیل

وحشت در دل ورزشکاران المپیکی رژیم صهیونیستی افتاد

خط و نشان حامیان مردم فلسطین ترس را به جان ورزشکاران صهیونیست در المپیک انداخت.
«15 ورزشکار المپیکی اسرائیل تهدید به مرگ شدند» گزارش دیروز نشریه تایمز آف اسرائیل درباره ترس صهیونیست‌ها از حامیان فلسطین برای حضور در مسابقات المپیک پاریس است.
اسرائیل از زمان جنگ علیه غزه بیش از 39 هزار فلسطینی را به شهادت رسانده که بیش از 25 هزار نفر قربانیان، کودکان و زنان بی‌دفاع هستند.
قبلاً کمپین‌های متعددی در اروپا، امریکا و کشورهای اسلامی ایجاد شد که خواهان محرومیت ورزشکاران اسرائیل از المپیک به خاطر کشتار و جنایت در غزه شدند.
اما کمیته بین‌المللی المپیک با توجه به حامیان یهودی خود منشور مسابقات را زیر پا گذاشته و حاضر به تحریم ورزشکاران رژیم صهیونیستی نشده است.
رسانه اسرائیلی می‌نویسد وحشت در کاروان اعزامی اسرائیل به خاطر تهدیدهای گروه‌های حامی فلسطین در پاریس موج می‌زند.
بر اساس گزارش رسانه عبری زبان، مسئولان کمیته ملی المپیک اسرائیل از مسئولان برگزاری مسابقات خواهان حفاظت با تعداد بیشتری از نیروهای امنیتی از کاروان خود شدند.
 
ادامه سیاست
 یک‌ بام و دو هوای IOC
رئیس آلمانی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در ادامه سیاست‌های دوگانه‌اش با مخالفت با حذف رژیم صهونیستی گفت که این کمیته کار سیاسی نمی‌کند!
توماس باخ در مورد درخواست حذف اسرائیل از المپیک 2024 گفت: «موضع IOC روشن است. ما دو کمیته ملی المپیک (رژیم صهیونیستی و فلسطین) داریم و این با دنیای سیاست تفاوت دارد. هر دو در همزیستی مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند. المپیک رقابتی بین کشورها نیست، بلکه رقابتی است بین ورزشکارانی که توسط کمیته‌های ملی المپیک نامزد شده‌اند. ما کار سیاسی نمی‌کنیم، ما اینجا هستیم تا مأموریت خود را برای جمع کردن ورزشکاران انجام دهیم.»
رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در ادامه گفت: «اگر درگیر بحث سیاسی درباره جنگ‌ها و درگیری‌ها شویم، در مراسم افتتاحیه فردا به جای 206 کمیته ملی المپیک فقط 100 کمیته حضور خواهند داشت، زیرا درگیری‌ها و جنگ‌های زیادی در جهان وجود دارد.»
المپیک پاریس از5 تا 21 مرداد برگزار می‌شود. باخ در حالی چنین صحبت‌هایی را کرده که قبلاً در ماجرای جنگ روسیه و اوکراین، کمیته بین المپیک، روس‌ها را تحریم و ورزشکاران این کشور را از حضور در رویدادهای بین‌المللی محروم کرده بود.

جستجو
آرشیو تاریخی