قهرمانان نامدار به دنبال درخشش دوباره در المپیک

ستاره کنیا بهترین بازیکن دوران می‌شود

در حالی که حدود 10هزار و 500 ورزشکار کنار رودخانه سن برای بازی‌های المپیک پاریس گرد هم می‌آیند، جهان دوباره شاهد تجسم جاودانه شعار المپیک - سریع‌تر، بالاتر، قوی‌تر- با هم خواهند بود، آن هم در جایی که بعضی از ستاره‌ها قرار است در پاریس 2024 بدرخشند.
اولین حضور در المپیک همیشه خاص است، حتی برای باتجربه‌ترین ورزشکاران. استفان کری، ستاره بسکتبال امریکا سرانجام در 36 سالگی قرار است مهارت سه امتیازی‌اش را به بازی‌های المپیک بیاورد و سعی می‌کند یک مدال طلای المپیک را به چهارعنوان قهرمانی NBA و دو جایزه MVP NBA اضافه کند.
 کری و دیگر ستاره‌های بسکتبال لبرون جیمز و کوین دورانت به دنبال تداوم تسلط تیم ملی کشورشان در بسکتبال خواهند بود.
کارلوس آلکاراس اسپانیایی با جام رولان گاروس دیگر با سالن تنیس المپیک غریبه نیست. بازیکن 21 ساله در اولین حضورالمپیکی‌اش به سکو چشم دوخته است. او می‌تواند آخرین فرصت را داشته باشد تا راه نواک جوکوویچ را از رسیدن به مدال طلای المپیک ببندد چرا که صربستان با 24 قهرمانی رکورددار است. آلکاراس هم می‌تواند به رافائل نادال، قهرمان المپیک، برای یک نفر دیگر به عنوان تیم دو نفره مردان کمک کند.
تجربه بازی‌های المپیک شبیه هیچ چیز دیگری نیست. کهنه سربازان هم تلاش می‌کنند تا برای طعم دیگری از شکوه قدم به صحنه المپیک پاریس بگذارند.
 الیود کیپچوگه قهرمان دو دوره المپیک کنیا ممکن است اولین کسی نباشد که یک ماراتن زیر دو ساعته را کامل می‌کند. با این حال در پاریس او همچنان این فرصت را خواهد داشت که به افتخاری منحصربه فرد برسد. پیروزی در ماراتن المپیک در سه دوره متوالی، از این رو با پیروزی در پاریس خود را به عنوان بهترین بازیکن تمام دوران متمایز می‌کند.
آرماند دوپلانتیس سوئدی در المپیک توکیو 2020 در کانون توجه قرار گرفت و 6 متر و 23 سانتیمتررا پشت سر گذاشت و مدال طلای پرش ارتفاع را از آن خود کرد.
 حالا دوپلانتیس با دو قهرمانی جهان داخل سالن و دو قهرمانی جهان فضای باز توانست با دفاع از عنوان خود فراتر برود و یک رکورد جهانی دیگر در بازی‌های المپیک ثبت کند، کاری که سه سال پیش در توکیو نتوانست انجام دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی