پرسپولیس رسماً وارد فوتبال بانوان شد

تیم بانوان را به بحران تبدیل نکنید

باشگاه پرسپولیس بر اساس دستورالعمل فدراسیون فوتبال و در راستای اصول باشگاه‌داری حرفه‌ای در صدد است که برای فصل جدید، تیم فوتبال بانوان تشکیل دهد.
 در همین راستا به منظور اقدامات برای تشکیل تیم فوتبال بانوان برای صدور مجوز حرفه‌ای، رضا درویش، با صدور حکمی «هدی خوش‌بیان» را به عنوان مدیر تیم فوتبال بانوان پرسپولیس منصوب کرد.
 باشگاه پرسپولیس برای تشکیل این تیم در دسته دوم اقدام خواهد کرد. براساس آخرین اطلاعات بدست آمده توسط ایران ورزشی، هزینه تشکیل این تیم برای پرسپولیس بودجه‌ای حدود 1 تا 2 میلیارد تومان نیاز خوهد داشت.
این درحالیست که این مبلغ یک بیستم قرارداد یکی از بازیکنان تیم بزرگسال خواهد بود و این اختلاف قیمت نشان از یک شکاف عمیق در فوتبال دارد. با این تفاسیر احتمالاً در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد اعتراض بازیکنان خانم تیم پرسپولیس به حقوق دریافتی خود در مقایسه با تیم آقایان خواهیم بود که می‌تواند سر آغاز یک دردسر بزرگ برای فوتبال ایران باشد.
با حضور پرسپولیس و استقلال در این عرصه، احتمالاً توجه بیشتری به لیگ بانوان هم خواهد شد اما این توجه می‌تواند باعث افزایش قیمت بازیکنان هم بشود چرا که حالا دربی نقل و انتقالاتی از فوتبال آقایان به فوتبال بانوان هم می‌رسد در همین راستا بهتر است فدراسیون فوتبال از همین حالا به فکر تصویب قانون سقف بودجه برای فوتبال بانوان هم باشد تا در سال‌های آتی شاهد رشد افسارگسیخته قیمت بازیکنان تیم بانوان نباشیم. در صورت عدم مدیریت هزینه‌های این تیم در سال‌های آینده برای پرسپولیس و استقلالی که همیشه در پرداختی‌های خود به بازیکنان تیم اصلی دچار مشکل هستند، یک دردسر بسیار بزرگ ایجاد خواهد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی