کابوس پرتغالی‌ها در راه تهران

توافق پرسپولیس با عطیه‌الله، شایعه یا واقعیت؟

ایلیا بهزاد اول
روزنامه‌نگار


با اعلام مدیر ورزشی باشگاه سوچی روسیه، باشگاه الاهلی مصر از مذاکره با سوچی برای جذب یحیی عطیه‌الله کنار کشیده زیرا دنبال خرید قرضی این بازیکن بودند اما‌ سوچی تمایل داشت این بازیکن را به طور قطعی بفروشد. مدیر ورزشی باشگاه اعلام کرده آنها در آستانه توافق نهایی با یک تیم ایرانی برای حضور این بازیکن مراکشی در تابستان امسال هستند. جالب اینکه مقامات باشگاه پرسپولیس این خبر را صراحتاً تکذیب می‌کنند. با این حال منابع خبری از توافق باشگاه پرسپولیس با این بازیکن ملی‌پوش خبر می‌دهند و باید او را دومین مراکشی تاریخ پرسپولیس پس از ایوب العملود بدانیم.
او که مانند العملود در تیم وداد کازابلانکا با گاریدو کار کرده، پس از جری بنگستون هندوراسی و مایکل اومانیای کاستاریکایی سومین بازیکن خارجی تاریخ پرسپولیس خواهد بود که پس از بازی در جام جهانی، بازی با لباس سرخپوشان پایتخت را تجربه می‌کند. این دو بازیکن پس از حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل لباس پرسپولیس را بر تن کرده بودند.
عطیه‌الله در جام جهانی ۲۰۲۲ که با نتایجی رؤیایی برای مراکش همراه بود، با وجود رقابت با نصیر مزراوی مدافع چپ بایرن مونیخ در شش مسابقه به میدان رفت. به ثبت رساندن پاس گل ضربه سر پیروزی‌بخش یوسف النصیری مقابل پرتغال در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی قطر، اوج عملکرد عطیه‌الله در فوتبال ملی محسوب می‌شود. او در ۱۰ بازی فصل گذشته لیگ روسیه، یک گل و سه پاس گل را برای تیم سوچی ثبت کرده و مدافعی با توانایی بالا در کارهای هجومی بوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی