فرزام: دختران ما اعتماد به نفس خوبی دارند

 افشین فرزام، سرمربی تیم ملی روئینگ با 3 قایقران راهی پاریس شده است. او در المپیک توکیو با نازنین ملایی بهترین نتیجه تاریخ روئینگ را رقم زد و حالا این دوره هم به دنبال این است که نتیجه 3 سال پیش را تکرار کرده و یا بهتر از آن را با شاگردانش در آب‌های پاریس رقم بزند. او آخرین وضعیت دخترانش را خوب می‌داند و حالا امیدوار به تاریخ‌سازی آنها است.
 
 گویا اردوی روسیه کمک زیادی به ملی‌پوشان در روند آمادگی‌شان داشته است.
در این اردوی یکماهه با توجه به زمانی که در اختیارمان بود سعی کردیم بیشترین استفاده را در این مکان داشته باشیم و تا جایی که به هر حال شرایط اجازه می‌داد، سعی کردیم که کارمان را فشرده جلو ببریم و امیدوار هستم که اثراتش را بتوانیم در آینده ببینیم. قطعاً نسبت به مسابقات سهمیه المپیک توانستیم یک مقدار ارتقای رکورد داشته باشیم و شرایط بچه‌ها بهتر شده است.
 در این مدت تا چه حد توانستید نقاط ضعف المپین‌ها را برطرف کنید؟
سعی کردیم روی نقاط ضعفی که در مسابقات سهمیه المپیک دیدیم بیشتر تمرکز کنیم. البته دو ماه بیشتر فرصت نداشتیم و در نهایت بعد از سهمیه المپیک و به اندازه دو ماهی که فرصت داشتیم فکر می‌کنم توانستیم بهترین بهره‌برداری را برای اینکه شرایط‌‌مان را کمی بهتر بکنیم داشته باشیم.
  شرایط رقابت در روئینگ دو نفره را چطور می‌بینید؟
 در بخش دو نفره همیشه رقابت سخت بوده و ما برای اولین بار توانستیم سهمیه بگیریم. قایق‌های خیلی کمی از سطح دنیا در این ماده به المپیک راه پیدا می‌کنند و این نشان می‌دهد تمام تیم‌هایی که در دو نفره امکان حضور در المپیک را پیدا می‌کنند از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار هستند و قطعاً شاهد یک رقابت خیلی سخت در آن ماده خواهیم بود.
   جاور و نوروزی تا چه حد توانایی تاریخ‌سازی در آب‌های پاریس را دارند؟
دختران ما اعتماد به نفس خوبی دارند و امیدوارم با توجه به اینکه برای اولین بار در این ماده در رقابتی فراتر از آسیا شرکت می‌کنند بتوانند بهترین عملکرد خودشان را به نمایش بگذارند.
  شرایط فاطمه مجلل با سن و سال کمی که دارد، چگونه است؟
در روئینگ تکنفره، قایقرانانی که به فینال‌های برتر المپیک صعود می‌کنند، همه کارکشته هستند و سال‌هاست که در این ماده رقابت می‌کنند. فاطمه مجلل فقط بیست و یکی دو سال دارد که تا الان فقط دو بار بیشتر سر خط تک نفره در آسیا نرفته است. یک بار در زیر بیست و سه سال سر خط رفته و یک بار هم در سهمیه المپیک. تجربه او یک مقدار کم است، اما با شرایط بدنی خوبی که دارد امیدوار هستیم که بتواند اعتماد به نفس خودش را در این مسابقات حفظ کند و عملکرد خوبی داشته باشد.
جستجو
آرشیو تاریخی