قایقرانانی که همیشه کم توقع بوده‌اند

مجلل: حمل پرچم بزرگترین افتخار است

فاطمه مجلل پدیده‌ای است که حالا در روئینگ تکنفره قایقش را به آب‌های پاریس می‌اندازد. بعد از خداحافظی نازنین ملایی که در المپیک توکیو بهترین نتیجه تاریخ روئینگ را رقم زده بود، او پدیده‌ای جوان است که حالا آمده تا بزرگی کند. مجلل که پرچمدار اختتامیه هم خواهد بود از این بابت خوشحال است و به گفته خودش احساس غرور می‌کند.
 
  اردوی برون مرزی تا چه اندازه نیازتان بود؟
ما در ایران پیست استاندارد نداریم اما در کمپ روسیه در مسافت 2000 مترو پارو می‌زدیم. در این 32 روز تمرینات مفید و مناسبی را پشت سر گذاشتیم و با قایق و امکانات بهتری پارو زدیم و از همه مهم‌تر به دور از هرگونه حاشیه فقط تمرین کردیم.
اگر در تهران می‌ماندیم باید در یک پیست غیراستاندارد آزادی تمرین می‌کردیم که همین موضوع از نظر ذهنی اذیت‌مان کرده و استرس زیادی به ما وارد می‌کرد. قبل از اعزام به روسیه خیلی نگران بودیم و این موضوع یکی از بزرگترین دغدغه‌هایمان بود که خدا را شکر حل شد.
 در این مدت حمایت‌ها در حد و اندازه‌های حضور در المپیک بوده است؟
فضا کاملاً حمایتی است و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هر لحظه پیگیر ما بوده‌اند. ورزشکاران روئینگ همیشه کم توقع بوده و با کمترین امکانات ساخته‌اند اما در کل پاداش‌ها و حمایت‌ها نسبت به تمام این سال‌هایی که من ورزش می‌کردم، بهتر است.
 حس و حالت بابت پرچمداری در پاریس چیست؟
فکر نمی‌کردم با این سن و سال کم به عنوان پرچمدار اختتامیه انتخاب شوم.  حمل پرچم ایران در بزرگترین رویداد ورزشی جهان افتخار بزرگی برای من است و خیلی خوشحال هستم که من را از بین 40 نفر از بهترین ورزشکاران ایرانی انتخاب کرده‌اند.
 در آب‌های پاریس به دنبال چه نتیجه‌ای هستی؟
روئینگ در المپیک قبلی بهترین نتیجه تاریخ را گرفت و حالا من هم تمام این مدت به این فکر کرده‌ام که بتوانم به فینال A صعود کنم یا اینکه حداقل خودم را به فینال B برسانم. هر چند در آسیا حرف اول را می‌زنیم اما باید قبول کنیم که نسبت به اروپا و جهان هنوز خیلی عقب هستیم و اگر بتوانم به فینال A یا B صعود کنم نتیجه‌ای معقول خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی