دوری از دخترم سخت‌ترین کار دنیا است

جاور:باید بهترین ها را در المپیک رقم بزنیم

مهسا جاور حسابش با باقی المپین‌های تیم ملی فرق می‌کند، او تنها مادر قهرمان کشورمان در پاریس است که حالا سختی دوری از دختر کوچکش مینل را به جان خریده است تا قهرمان زندگی خود و دخترش باشد. او که با اولین تیم اعزامی به المپیک راهی پاریس شد، حالا شرایط خود و زینب نوروزی را در روئینگ دونفره خوب می‌داند و به گفته خودش می‌خواهند روند تاریخ‌سازی‌شان را این بار در پاریس تکرار کنند.
 
 اردوی روسیه چقدر در روند بهبود رکوردتان تأثیرگذار بود؟
خدا را شکر یک اردوی خوب 32 روزه در روسیه داشتیم که توانستیم در یک پیست استاندارد با قایق و پارو‌های خوب تمرین کنیم. این اردو به قدر کافی مفید بود و باعث شد نسبت به رکوردهای چندماه پیش‌مان در انتخابی المپیک، پیشرفت کرده و حالا تایم‌های بهتری ثبت کنیم.
 در این مدت جو برای قایقرانی المپیکی‌ها چگونه بوده است؟
جو خیلی خوبی برای المپیک در جریان است. به هرحال یکسری محدودیت‌ها وجود دارد اما مهم این است که همه از فدراسیون گرفته تا وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک سعی کرده‌اند که در حد توان حمایت کنند و حالا امیدوارم که با یک نتیجه خیلی خوب بتوانیم زحمات‌شان را جبران کنیم.
 دوری از مینل دختر کوچک‌تان در روزهایی که در کمپ روسیه بودید و الان که به پاریس اعزام شده‌اید، چقدر سخت است؟
 دوری از مینل برای من سخت‌ترین کار دنیا است اما گاهی برای رسیدن به اهداف بزرگ باید از یکسری چیزها گذشت. تحمل دوری از مینل در تمام این مدت و در ادامه قطعاً خیلی مشکل است اما امیدوارم که در المپیک بتوانم جواب این همه سختی و دوری را بگیرم.
 چه چیزی باعث می‌شود که شما و زینب نوروزی در یک قایق اینقدر همدل پارو بزنید؟
ما قبل از بازی‌های آسیایی تصمیم گرفته بودیم که چه در هانگژو و چه در انتخابی المپیک کار بزرگی انجام دهیم و خداراشکر موفق هم شدیم و برای اولین بار سهمیه قایق دونفره المپیک را گرفتیم. حالا امیدوارم بتوانیم تاریخ‌سازی را در المپیک هم تکرار بکنیم. من و نوروزی هر دو یک هدف بزرگ داریم که همین هم کنار هم نگه‌مان داشته است. ما دوتایی عزم‌مان را جزم کرده‌ایم که به رغم تمام سختی‌ها بهترین‌ها و اولین‌ها را در المپیک رقم بزنیم.
  چه نتیجه‌ای در آب‌های پاریس شما را راضی می‌کند؟
تا این لحظه هرچه در توان داشتیم را گذاشته و تمرینات سختی را پشت سرگذاشتیم و در المپیک هم تا آخرین لحظه برای بهترین نتیجه و رکورد پارو خواهیم زد. قطعاً سعی می‌کنیم اتفاقی را که تا الان قایقرانی به خود ندیده است، رقم بزنیم تا در تاریخ ثبت شود.

جستجو
آرشیو تاریخی