ممبینی:‌‌ ورزشگاه جایگزین معرفی می‌کنیم

VAR به هفته‌های ابتدایی لیگ نمی‌رسد

ابهامات زیادی در خصوص برگزاری مسابقات لیگ برتر وجود دارد که اصلی‌ترین آن محل برگزاری مسابقات است. در حال حاضر ورزشگاه آزادی و سایر ورزشگاه‌هایی که میزبان لیگ برتر خواهند بود، با مشکلاتی جدی مواجه هستند و حالا در این شرایط 25 مردادماه لیگ برتر آغاز خواهد شد. هر روز مسئولان فدراسیون فوتبال بر اساس تأکید فیفا و ای‌اف‌سی برای استانداردسازی ورزشگاه‌ها، جلساتی برگزار می‌کنند که یکی از این جلسات دیروز برگزار شد.  هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال دیروز در حاشیه این جلسه بیان داشت: «ورزشگاه‌های ما از نظر نور، کیفیت چمن و سکوها با استانداردهای دنیا خیلی فاصله دارند و اینکه بخواهیم تمام ورزشگاه‌ها را به سطح استانداردهای بین‌المللی برسانیم، خیلی سخت است. باید در تهران ورزشگاهی که کنار آزادی باشد، داشته باشیم. شاید مجبور باشیم در هفته ۳ بازی را در تهران برگزار کنیم، ایده خوبی است در صورتی که مشکلات ورزشگاه تختی را برطرف کنیم از این ورزشگاه هم استفاده کنیم. دوستان در شرکت توسعه قول دادند ورزشگاه آزادی زودتر از نیم فصل آماده شود.»
 او در خصوص VAR خاطرنشان کرد: «با توجه به الزاماتی که داریم باید VAR را به فوتبال کشور بیاوریم. دولت ۱۱۰ میلیارد برای VAR در نظر گرفت و چون فدراسیون ذی‌حساب ندارد، پول به حساب وزارت ورزش رفت. متأسفانه این پول تا امروز علی‌رغم جلسات متعدد به خاطر بوروکراسی اداری واریز نشده است. خیلی از این وضعیت نگران هستیم. امیدوارم این مشکل حل شود. از این نوع رفتارهای اداری در ورزش کشور نگرانیم. ممکن است هفته‌های اول VAR نباشد.» دبیر کل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که بازی تیم ملی فوتبال مقابل قرقیزستان در کجا برگزار می‌شود؟ گفت: «در این خصوص جلساتی برگزار خواهیم کرد تا تصمیم‌گیری کنیم. اگر به این نتیجه برسیم که ممکن است برای میزبانی این بازی در ورزشگاه آزادی به مشکل بخوریم، ورزشگاه جایگزین را معرفی می‌کنیم. این بازی قطعاً داخل کشور برگزار می‌شود.»

 

رفعتی: هوادار و چادرملو نمی‌توانند در خانه بازی کنند
 داود رفعتی، دبیر ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها در مورد بررسی شرایط محل برگزاری بازی‌های شمس‌آذر، آلومینیوم اراک، چادرملو و هوادار، اظهار داشت: «تا این لحظه ورزشگاه‌های دستگردی و نصیری یزد، شرایط برگزاری بازی را ندارند. به یزد ۲ هفته مهلت داده‌ایم که پس از آن شرایطش را بررسی خواهیم کرد. ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک باید مشکل VIP را حل کند و سکوهایش باید رنگ‌آمیزی شود. چمن این ورزشگاه قارچ دارد که باید برطرف شود و قول حل آن را داده‌اند.»  او در مورد وضعیت ورزشگاه سردار آزادگان قزوین، عنوان کرد: «اطراف جایگاه VIP استادیوم باید شیشه نصب و مشکلات امکانات رفاهی، جایگاه خبرنگاران، اتاق کمک داور ویدیویی (VAR) و پارکینگ برطرف شود. نور استادیوم سردار آزادگان کمتر از هزار و ششصد لوکس است و اگر ورزشگاهی کمتر از این تعداد لوکس نور داشته باشد، میزبان بازی نخواهد بود.»
 رفعتی با اشاره به لزوم اعمال اصلاحات لازم در همه ورزشگاه‌ها خاطرنشان کرد: «صندلی‌های ورزشگاه‌ها باید شماره‌گذاری و بخش‌بندی شود تا هر کسی روی صندلی خودش قرار بگیرد. هر سکو باید گیت متفاوت داشته باشد و دوربین چهره‌زن باید نصب شود تا هر کسی با کارت شناسایی خودش روی صندلی خریداری شده بنشیند. ورزشگاه‌ها باید بیمه، گواهی ایمنی امنیتی، تأییدیه نظام مهندسی، بیمه حوادث و قرارداد اجاره داشته باشند و آنها را ارائه کنند. در غیر این‌صورت، ورزشگاه فوق از رده خارج می‌شود.»
 دبیر ستاد استانداردسازی در مورد وضعیت استادیوم تختی تهران، اظهار داشت: «ورزشگاه تختی به میزان ۹۰ درصد آماده است. قرار شد اتاق VAR در ورزشگاه تعبیه شود و جایگاهی که بانوان در استادیوم مستقر می‌شوند، به مراتب از ورزشگاه آزادی بهتر است. ورزشگاه تختی شرایط بسیار خوبی دارد.»

جستجو
آرشیو تاریخی