سوژه و خبر

وضعیت فاجعه باشگاه ریشه‌دار فرانسوی
بوردو در آستانه انحلال!
باشگاه ریشه‌دار و قدیمی بوردوی فرانسه که از سال ۱۸۸۱ به عنوان یکی از نمادهای فوتبال این کشور فعالیت کرده، به دلیل بحران بزرگ مالی ورشکسته شده و در آستانه انحلال قرار دارد. بوردو که فصل گذشته را در رتبه دوازدهم لیگ ۲ فرانسه به اتمام رساند، حالا به دلیل مشکلات مالی از این لیگ اخراج شده و احتمال انحلال قطعی این باشگاه افزایش یافته است. هفته گذشته بود که اعلام شد به دلیل عدم ارائه برنامه مالی توسط مدیریت باشگاه بوردو، این تیم به دسته سوم فوتبال فرانسه موسوم به لیگ ملی سقوط خواهد کرد و تروا جایگزین این تیم در دسته دوم خواهد شد اما اکنون به نظر می‌رسد وخامت اوضاع فراتر از بحث سقوط باشد.
مدیریت باشگاه بوردو به بازیکنان هشدار داده که باید آنها آماده بدترین سناریوی ممکن باشند و بدبینی بسیاری نسبت به یافتن مجدد ثبات طی روزهای آینده در بین کارکنان این باشگاه وجود دارد. بدین ترتیب قدیمی‌ترین باشگاه تاریخ فرانسه و قهرمان فصل ۲۰09/2008 لیگ یک که با ۶ قهرمانی یکی از پرافتخارترین تیم‌های تاریخ این رقابت‌هاست، در آستانه نابودی کامل قرار دارد.
تنها امید هواداران بوردو برای بقا در فوتبال فرانسه، پیشنهاد مالکان فعلی لیورپول یعنی گروه ورزشی فنوی برای سرمایه‌گذاری در این تیم بود که این مذاکرات، به بن‌بست خورد و حالا همه منتظر خبر رسمی انحلال تیمی هستند که در سال ۲۰۱۰ به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید؛ تیمی که بازیکنان بزرگی چون زیدان، ژورکائف، پائولتا، تیگانا، باتیستون و بسیاری از ستارگان نسل‌های مختلف فوتبال فرانسه پیراهن آن را برتن کرده‌اند.


جدایی رافا مارکس
بارسلونا در پایان فصل قبل مربی تیم اولش را عوض کرد و هانسی فلیک را به جای ژاوی آورد. حالا باید به دنبال مربی برای تیم دوم باشگاه باشد. رافائل مارکس که چند هفته پیش قرارداد جدیدی با بارسلونا بست، موافقت کرده کمک مربی خاویر آگیره در تیم ملی مکزیک شود. مارکس قراردادی شش ساله بسته و اگرچه ابتدا کمک مربی خواهد بود اما برنامه‌اش این است که بعد از جام جهانی 2026 نفر اول نیمکت شود و تا جام جهانی 2030 مربی مکزیک بماند. خوان لاپورتا، رئیس بارسلونا به بازیکن سابق باشگاه علاقه زیادی داشت و می‌خواست او را به جای ژاوی انتخاب کند.

جستجو
آرشیو تاریخی