قدر ساوت گیت را ندانستند

آرنولد: کلوپ به انگلیس نمی‌آید

ترنت الکساندر آرنولد دوست دارد یک آلمانی جای گرت ساوت گیت را روی نیمکت تیم ملی انگلیس بگیرد، مربی سابقش، یورگن کلوپ. او اولین بازیکن انگلیس است که کمتر از یک هفته بعد از شکست تلخ برابر اسپانیا در فینال یورو 2024 حاضر به مصاحبه شده. ستاره 25 ساله و فروتن سه شیر در مصاحبه با میرر درباره چیزهای زیادی حرف زد؛ از احساساتش در جریان جام ملت‌های اروپا و جدایی ساوت گیت، دلیل موفقیت انگلیس در ضربات پنالتی بازی با سوییس و اینکه هزینه شهرت را می‌پردازد.
آرنولد گفت: «وقتی ساوت گیت از تیم ملی رفت همان حسی را داشتم که با اعلام جدایی کلوپ به من دست داد. این دو مربی برای اولین بار به من بازی دادند و باعث شدند به آرزویم برسم.»
او درباره احتمال آمدن کلوپ به تیم ملی انگلیس هم گفت: «ما در لیورپول رابطه خیلی خوبی داشتیم، تیم جو فوق‌العاده‌ای پیدا کرده بود اما اگر قبول کند به انگلیس بیاید واقعاً تعجب می‌کنم. چون به این دلیل از لیورپول جدا شد که فشار و سنگینی کار خسته‌اش کرده بود و به استراحت نیاز داشت.»
آرنولد به تمجید از ساوت گیت پرداخت: «فقط می‌توانم از او تشکر کنم به خاطر فرصتی که به من داد و خاطراتی که برای‌مان ساخت. فکر می‌کنم ارزش گرت مشخص نشد، کار در تیم ملی انگلیس یکی از سخت‌ترین کارها است، همه اظهارنظر و انتقاد و ابراز تردید می‌کنند اما او تیم را به بهترین شکل مدیریت کرد و محیطی عالی به وجود آورد، به هر حال هر کس منتقدان خود را هم دارد. اما هر دو مربی که من با آنها کار کردم مورد احترام و تحسین بازیکنان خود بودند و محیطی دوستانه در تیم ایجاد کرده بودند.»
او به خود جرأت داد و پنالتی پنجم بازی با سوییس را زد وقتی تمام مردم انگلیس چشم‌شان به پای آرنولد بود اما او ذهنش را خالی کرد و روی صعود کشورش به نیمه نهایی متمرکز کرد: «نباید به چیزی فکر کنی، باید استادیوم را خالی تصور کنی تا وقتی ضربه‌ات را گل کنی. بعد متوجه می‌شوی چه لحظه بزرگی برای خودت، تیمت و کشورت بوده. وقتی گل می‌شود، نفس راحتی می‌کشی. وقتی توپ گل شد، به سمت هواداران دویدم چون آنها ما را تا این مرحله رسانده بودند و این لحظه به آنها تعلق داشت.»
ترنت بعد از آن بازی در شبکه‌های اجتماعی پست گذاشت: «از فشار، الماس درست می‌شود» و در این باره گفت: «بدون شک آن پنالتی لحظه شاخصی در دوران فوتبالی من خواهد بود، چیزی که خیلی از بازیکنان فرصتش را پیدا نمی‌کنند. اگر به فینال جام جهانی راه پیدا کنیم، یک پنالتی دیگر می‌زنم، بازیکن در چنین موقعی باید مهارت و استعداد خودش را نشان دهد. آن را بیشتر فرصت می‌دانم تا تهدید تا آمادگی بیشتری به دست بیاورم و این آمادگی در زندگی کاربردی است.»
ترنت به هزینه‌های شهرت عادت کرده، بارها از او خواسته شده امضای یادگاری بدهد یا سلفی بگیرد یا با هواداران حرف بزند و اینها همه بخشی از زندگی به عنوان یک چهره سرشناس و مورد توجه رسانه‌ها است. نامزد او در حال حاضر، دختر بازیگر مشهور، جود لا است.
الکساندر آرنولد می‌گوید: «مردم من را می‌شناسند. راستش را بخواهید از وقتی در مدرسه بودم با این حس آشنا شده‌ام. الزامات شهرت را درک می‌کنم. آرزوی من بردن جام جهانی است، همه کسانی که در تیم هستند می‌خواهند یک قدم جلوتر بروند و با کیفیتی که در تیم داریم، این ذهنیت و رویای ما است هر کس که مربی انگلیس شود.»
جستجو
آرشیو تاریخی