وقتی از رئال مادرید می‌روم که از من خسته شوند

آنچلوتی: حتماً جایی برای امباپه پیدا می‌کنم

کارلو آنچلوتی می‌گوید وقتی از رئال مادرید می‌رود که این تیم از او خسته شود. مربی ایتالیایی که ماه گذشته 65 ساله شد، اخیراً قراردادش با سفیدها را تا دو سال دیگر تمدید کرده است.
او در جشنواره فیلم جیفونی شرکت کرده بود که جشن سالانه ورود کودکان به دنیای سینما است. از کارلتو سؤال شد که آیا به بازنشستگی فکر کرده است و او با همان بانمکی همیشگی‌اش گفت: «نمی‌دانم کی فوتبال را کنار می‌گذارم. هر وقت رئال مادرید از من خسته شود، به کار بعدی‌ام فکر می‌کنم.»
بحثی جدی مطرح شد درباره اینکه مربی تیم ملی برزیل شود ضمن اینکه تیم کشورش هم ممکن است در آینده به کار با او فکر کند اما فعلاً چنین چیزی در برنامه‌های او نیست: «من در برابر ایده کار در تیم‌های ملی مقاومت می‌کنم چون دوست دارم هر روز و در رده باشگاهی فعالیت داشته باشم.»
این دومین دوره کاری کارلتو در رئال مادرید است که در سال‌های 2015-2013 نیز روی نیمکت این تیم نشسته و در سال 2021 به این سمت برگشته بود. او فصل قبل قهرمانی لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد تا موفق‌ترین مربی تاریخ لیگ قهرمانان شود. البته در کارنامه مربیگری‌اش در بعضی تیم‌ها ناموفق بوده مثل یوونتوس، ناپولی و اورتون. خودش اما تأکید دارد: «آنها شکست نبودند، کسب تجربه بودند.»
او همچنین یورو 2024 را دنبال کرد چون ستاره فعلی‌اش، جود بلینگام و ستاره آینده‌اش، کیلیان امباپه در آن حضور داشتند. آنچلوتی گفت: «اسپانیا شایسته قهرمانی بود، آنها استعدادهای بیشتری در تیم‌شان داشتند. این جام ملت‌های اروپا شور و حرارت زیادی نداشت چون بازیکنانی که بیشترین کیفیت را داشتند، قبل از شروع مسابقات خسته بودند. بلینگام استثنا بود، او به صورت ژنتیکی قهرمان است. تمرین می‌تواند بازیکن را پیشرفت دهد اما برای قهرمانی باید ژن آن را داشته باشید.»
امباپه قرار نیست در تور امریکا رئال مادرید را همراهی کند چون در تعطیلات یورو به سر می‌برد. او معمولاً دوست دارد در سمت چپ خط حمله سه نفره بازی کند اما شاید آنچلوتی این روند را تغییر دهد و او را به وسط بیاورد: «این وظیفه من است که جایی برای او پیدا کنم، بالاخره این کار را خواهم کرد.» احتمالاً نخستین بازی امباپه برای رئال مادرید 24 مرداد در سوپرجام اروپا مقابل آتالانتا خواهد بود.
جستجو
آرشیو تاریخی