خیبر و چادرملو نمی‌خواهند آسانسور شوند

فرصت‌ها و تهدید‌های تازه‌ واردها

لیگ برتر امسال دو میهمان تازه از لیگ یک دارد؛ در پایان فصل گذشته لیگ آزادگان، شاگردان محمدرضا مهاجری در تیم خیبر خرم‌آباد با 77 امتیاز راهی لیگ برتر شدند. چادرملوی اردکان نیز با 73 امتیاز و ایستادن در رتبه دوم جدول به لیگ برتر راه یافت تا دومین میهمان جدید لیگ برتری باشد. به همین بهانه در آستانه آغاز لیگ بیست و چهارم، آخرین شرایط این دو تیم را بررسی کردیم.

 خیبر با دست فرمان مهاجری پیش می‌رود
چادرملو و خبیر خرم‌آباد دو تیم جدید لیگ برتر هستند که فصل آینده اولین تجربه حضور خود را در این لیگ تجربه خواهند کرد. در روز‌هایی که اکثر تیم‌های لیگ برتری منفعل هستند، تیم‌های تازه لیگ‌برتری شده حضوری فعال در بازار دارند؛ خبیر تا به اینجای کار توانسته علاوه بر تمدید با ارکان موفقیت تیمش در لیگ یک، عارف رستمی، تونی فریتاس باتیستا دروازه‌بان برزیلی و علیرضا نقی‌زاده هافبک سابق تیم آلومینیوم اراک را به صورت قطعی جذب کند و در چند روز گذشته هم مذاکراتی با چند بازیکن لیگ برتری دیگر داشته و به نظر می‌رسد خرم‌آبادی‌ها نمی‌خواهند حضوری آسانسوری را در لیگ برتر تجربه کنند. خبیر به تازگی یک ورزشگاه مجهز را هم افتتاح کرده تا خیالش از بابت میزبانی در خرم‌آباد راحت باشد. تنها تغییر خرم‌آبادی‌ها تا به اینجا در پست مدیریت این تیم رقم خورده و حسین خبیری، مدیرعامل فصل گذشته این تیم، از سمت خود کناره‌گیری کرده، خبیری که در بهمن سال 1402 مدیرعامل خیبر شده بود، تا پایان فصل گذشته در این سمت فعالیت کرد.
 
مشکل میزبانی علیه یزدی‌ها
میهمان جدید لیگ برتر تیم چادرملو اردکان است که این تیم هم در تلاش است با سعید اخباری ادامه دهد؛ استان یزد آخرین بار در فصل
1385 1384- در لیگ برتر ایران نماینده داشت؛ تیم شهید قندی یزد بعد از یک فصل حضور در لیگ برتر به دسته اول سقوط کرد و از آن پس مردم استان یزد دیگر رنگ داشتن تیم لیگ برتری را ندیدند. چادرملو اردکان نماینده جدید استان یزد در لیگ برتر، در حالی که از نظر مالی مشکلی ندارد، با چالش بلاتکلیفی زمین تمرین و ورزشگاه روبه‌رو است و همین موضوع باعث شده تا اخباری نسبت به همکاری با چادرملو در لیگ برتر دچار تردید شود. زمین تمرینی چادرملو میزبان هشت تیم مختلف است که نشان‌دهنده کمبود فضای تمرینی مناسب برای این تیم است. همچنین ورزشگاه شهید نصیری یزد که قرار است میزبان بازی‌های خانگی چادرملو باشد، به دلیل مشکلات متعدد هنوز آماده میزبانی از مسابقات لیگ برتر نیست. این موضوع می‌تواند چادرملو را مجبور به میزبانی از بازی‌های خود در خارج از استان کند، که به ضرر این تیم خواهد بود. با وجود وابستگی چادرملو به شرکت معدنی و صنعتی چادرملو که از نظر مالی مشکلی ندارد، این باشگاه از منابع مالی خود برای حل مشکلات و ارتقای شرایط استفاده نمی‌کند. گفته می‌شود رفع ایرادات ورزشگاه شهید نصیری 50 میلیارد تومان هزینه دارد، اما شرکت چادرملو تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نداده است. هرچند که مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در مصاحبه اخیرش گفته: «آماده‌سازی ورزشگاه شهید نصیری برای میزبانی مناسب لیگ برتر فوتبال قهرمانی باشگاه‌های کشور در دستور کار است که پیگیری و اقدام می‌شود.» اما تاکنون چادرملو فاصله زیادی تا میزبانی در یزد دارد و از سیرجان به عنوان میزبان احتمالی دیدار‌های خانگی چادرملو نام برده می‌شود. این تیم در چند روز گذشته تلاش کرد تا شاکله اصلی تیمش را حفظ کند و تا این لحظه قرارداد بازیکنان اصلی فصل گذشته خود از جمله سیدعلی یحیی‌زاده، بهترین گلزن این تیم در فصل گذشته، حجت صدقی و محمدرضا مسلمی جاوید را تمدید کرده است. علی عطایی مدیرعامل باشگاه چادرملو در خصوص سیاست تیمش در بازار نقل و انتقلات گفته: «ما قصد داریم شاکله اصلی تیم خود را حفظ کنیم و به دنبال جذب بازیکن مطرحی نیستیم و نمی‌خواهیم بمب بترکانیم.» البته با توجه به قیمت‌های بالای بازیکنان لیگ برتری، چادرملو قصد دارد از نسخه موفقیت استقلال خوزستان در فصل گذشته استفاده کند و به دنبال جذب بازیکنان باکیفیت خارجی است.

جستجو
آرشیو تاریخی