ستاره‌ها یکی یکی راهی اصفهان می‌شوند

سقف بلند سپاهان

حسین برزگر
روزنامه‌نگار


 سپاهان یکی از تیم‌های فعال در فصل نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران است که تاکنون بازیکنان سرشناسی را به خدمت گرفته است. اولین بازیکنی که این تیم از پرسپولیس و استقلال هایجک کرد، جواد آقایی‌پور ستاره فصل گذشته استقلال خوزستان است. بازیکنی که یکی از سوژه‌های اصلی نقل و انتقالات بوده و اخبار مختلفی درباره مذاکرات او و مبالغی درباره خودش و رضایتنامه‌اش، شنیده شده است. اینکه 40میلیارد پول رضایتنامه‌اش بوده و 40میلیارد هم به خودش داده شده است. در این میان، بحث قرارداد او با اورنبورگ روسیه هم مطرح شد و اینکه او با این تیم روسی قرارداد هم بسته بود و حالا که پشیمان شده و با سپاهان به توافق رسیده، بر سر امضای قرارداد به مشکل خورده و خود مدیرعامل سپاهان هم به برخوردن مشکلاتی بر سر قرارداد او اشاره کرده است. مشکلاتی که هنوز جزئیات دقیق آن اعلام نشده است.
 دیگر بازیکنی که سپاهان به خدمت گرفته، محمدمهدی محبی ستاره فصل گذشته مس رفسنجان است که سرخابی‌های پایتخت هم در پی جذب او بودند ولی این شاگرد سابق محرم نویدکیا، اصفهان را برای ادامه فوتبال خود انتخاب کرده است. اما یکی از جالب‌ترین بازیکنانی که سپاهانی‌ها به خدمت گرفته‌اند، محمدامین حزباوی بوده است. بازیکنی که فصل گذشته با السد به قهرمانی لیگ و جام حذفی قطر رسید اما یک روز پس از اینکه قراردادش با السد فسخ شد، به عضویت سپاهان درآمد و قرارداد سه ساله‌ای را با این تیم بست.
 برگ برنده سپاهان در نقل و انتقالات دیروز، مهدی لیموچی بود. بازیکن فصل گذشته آلومینیوم که پرسپولیسی‌ها بشدت به دنبال او بودند و خودش هم از علاقه‌اش به رنگ قرمز صحبت به میان آورده بود. در این میان اراکی‌ها هم اولویت‌شان برای انتقال این بازیکن را پرسپولیس اعلام کردند اما به یکباره ورق برگشت و سپاهان توانست نظر مساعد لیموچی را جلب کند و خود این بازیکن هم بگوید آمادگی ذهنی حضور در جمع سرخپوشان را نداشته است.
 البته این پایان نقل و انتقالات سپاهان نیست و این باشگاه بازیکنان داخلی و خارجی دیگری از جمله عادل حردانی را هم در نظر دارد و باید دید تا پایان فصل نقل و انتقالات چه ستاره‌های دیگری را جذب می‌کند. اینکه سپاهان بازیکنان جوان و آینده‌داری را به خدمت گرفته که می‌توانند در فصل‌های آینده بدرخشند نکته مثبتی برای این تیم محسوب می‌شود ولی باید به این توجه داشت که قطعاً جذب این بازیکنان، هزینه‌های بسیار زیادی را در بر داشته است.
 طبق خبرهایی که سال گذشته منتشر شده بود، باشگاه السد یک میلیون دلار به باشگاه فولاد پرداخته بود و ۷۰۰ هزار دلار نیز دستمزد سال اول حزباوی بوده است و حالا اینکه این مدافع ملی‌پوش با چه مبلغی راضی به حضور در سپاهان شده، جالب توجه است. درباره مبلغ رضایتنامه لیموچی هم مبلغ 15 میلیارد تومان مطرح بوده و اینکه این بازیکن با چه مبلغی راضی شده قید حضور در تیم قهرمان لیگ را بزند، جالب است. ضمن اینکه از گوشه و کنار شنیده شده، حردانی پیشنهاد 28 میلیاردی استقلال را نپذیرفته ولی حالا در آستانه توافق با سپاهان است.
 این نشان می‌دهد سپاهان دست کم برای چهار بازیکن جدیدش ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است. این در حالی است که سقف بودجه این فصل فوتبال ایران، 425 میلیارد تومان است و سپاهان بیش از 20 بازیکن دیگر هم دارد که باید به آنها پول بدهد. آیا این مبلغ باقیمانده کفاف سقف بودجه را می‌دهد و کارگروه نظارت بر سقف بودجه و سپاهان می‌توانند پاسخ آن
را بدهند!

جستجو
آرشیو تاریخی