فرانسه بعد از دو ناکامی، موفق شد

رستگاری در ضربات پنالتی

بازی با پرتغال به لحظات آخر می‌رسید و ضربات پنالتی می‌توانست یک کابوس دیگر برای فرانسه رقم بزند بعد از آنکه در یورو ۲۰۲۰ و جام جهانی ۲۰۲۲ ناکام‌شان گذاشت اما این بار تیم دیدیه دشان موفق شد. فرانسه که در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ برابر سوییس و فینال جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل آرژانتین شکست خورده بود، در برابر دیگو کاستا قرار گرفت که در بازی با اسلوونی هر سه پنالتی را گرفته بود.
اما با احترام به تیم اسلوونی که پرتغال در مرحله قبل شکستش داد، این بازیکنان فرانسه یک سر و گردن بالاتربودند و هر پنج پنالتی خود را گل کردند که آخری را تئو هرناندس به ثمر رساند. فرانسه که سه‌شنبه باید در نیمه نهایی به مصاف اسپانیا برود، هنوز در یورو در جریان بازی موفق به گلزنی نشده، آنها در پنج بازی خود سه گل زده‌اند که دو تا را بازیکنان حریف زده‌اند و دیگری را کیلیان امباپه از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است.
دشان که قهرمانی جهان را به عنوان بازیکن و مربی به دست آورده اما هنوز نتوانسته افتخارش در یورو به عنوان بازیکن را در کسوت مربی تکرار کند. او اولویت بازی تیمش را روی استحکام دفاعی قرار داده و در این بازی هم فرصت‌هایی به دست آوردند. امباپه که بیشتر مشغول ماسک محافظش بود و سایر بازیکنان هجومی هم به حرکات انفرادی رو آورده بودند از جمله شوت‌های از راه دور که راهی به سمت دروازه کاستا پیدا نمی‌کرد. کار به جایی رسیده بود که انگولو کانته که کمتر شوت می‌زد، چند بار شانس خود را امتحان کرد.
فرانسه در یورو ۲۰۲۴ تیم جذابی نیست اما برای دشان اهمیت ندارد اگر در تمام تورنمنت گل نزنند و همه بازی‌هایشان را در ضربات پنالتی ببرند و دست‌شان به جام هنری دلانوی برسد.
جستجو
آرشیو تاریخی