ستاره غیرمنتظره اسپانیا

اولمو، بلای جان آلمان

قرار نبود دنی اولمو ۱۲۰ دقیقه در یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ برای اسپانیا بازی کند اما اینطور شد و او یک گل زد و یک پاس گل داد تا تیم کشورش به نیمه‌نهایی برود. اولمو که به خاطر تکنیک و انواع مهارت‌های فنی‌اش شهرت دارد، بعد از هشت دقیقه به خاطر مصدومیت پدری جای او را در زمین گرفت. او دقیقه ۵۱ گل اول بازی را زد و بعد از گل تساوی آلمان و کشیده شدن کار به وقت‌های اضافه در دقیقه ۱۱۹ به میکل مرینو پاس گل داد.
خیلی‌ها فکر نمی‌کردند این بازیکن که سال‌های زیادی را در آکادمی مشهور لاماسیای بارسلونا گذرانده، بهترین بازیکن زمین شود با توجه به بازیکنان مستعد زیادی که در دو تیم بودند به‌خصوص بعد از فصل پر از مصدومیتی که اولمو در لایپزیگ داشت.
شروع خوب فصل بوندس‌لیگا که با هت‌تریک استثنایی در سوپرجام آلمان مقابل بایرن مونیخ استارت خورد، با مصدومیت شانه دو ماه بعد که چند هفته او را از زمین فوتبال دور کرد، مختل شد. تا آن موقع در هفت بازی روی هشت گل اثر مستقیم داشت. اولمو بیشتر در سمت چپ بازی می‌کند اما هافبک فوق‌العاده توانایی است که قدرت بازی در پست‌های مختلف را دارد حتی بازی در پست ۹ کاذب. در بازی با آلمان همه تکنیک و مهارت او مورد نیاز قرار گرفت چون میزبان مسابقات قرار نبود به آسانی از جام بیرون برود و بهترین تیم تورنمنت تا اینجا را به دردسر انداخت. او شش دقیقه بعد از شروع مجدد بازی، با یک ضربه دقیق و زمینی اسپانیا را پیش انداخت.
اولمو آرامش خود را حفظ کرد وقتی آلمان با گل دقیقه ۸۹ بازی را به وقت اضافه کشاند و در شرایطی که انرژی هم‌تیمی‌هایش ته کشیده بود. بازی به ضربات پنالتی نزدیک می‌شد که اولمو یک کلک دیگر از کلاهش درآورد و با حرکتی عرضی، پاسی دقیق برای مرینو مهیا کرد که گل برتری اسپانیا حاصلش بود. بعد از مسابقه تمرکز او بیشتر از عنوان بهترین بازیکن خودش روی مصدومیت پدری بود. او گفت: «من کاملاً خالی کرده‌ام، واقعاً خسته‌ام، این پیروزی به همه تعلق دارد. تیم از همه مهم‌تر است. امیدوارم مصدومیت پدری جدی نباشد، او بازیکن خیلی مهمی برای تیم ما است.»
جستجو
آرشیو تاریخی