محمدخانی: پرسپولیس به یک یا دو بازیکن وابسته نیست

ناصر قراگزلو
خبرنگار


ناصر محمدخانی در خصوص شرایط پرسپولیس نقطه نظرات خودش را مطرح و به سؤالات پاسخ می‌دهد.

 ‌در رابطه با انتخاب گاریدوی اسپانیایی برای سرمربیگری پرسپولیس چه صحبتی دارید؟
 رزومه مربی اسپانیایی بد نیست اما اینکه آیا می‌تواند در پرسپولیس موفق شود یا نه همه چیز بستگی به خودش دارد که بتواند با تیم و بازیکنان و شرایط خاص فوتبال ایران و شرایطی که یک تیم قهرمان در ایران دارد وفق پیدا کند. البته اصولاً رسم بر این است که در ابتدا مربی را تعیین و انتخاب می‌کنند و پس از آن سرمربی تیم براساس ایده‌ها و تفکرات خودش بازیکنان مد نظرش را انتخاب می‌کند اما ما در اینجا بازیکنان را جذب می‌کنیم و بعد مربی می‌آوریم و به او می‌گوییم با این بازیکنان کار کند و تیم را هدایت کند که به نظرم چندان حرفه‌ای نیست. از سویی این رویه می‌تواند بهانه هم دست سرمربی جدید بدهد که اگر نتیجه نگیرد حتماً به این موضوع خواهد پرداخت که بازیکنان را خودش انتخاب نکرده و بازیکنان خاصی را مد نظر داشته است.
 ‌در مورد احتمال جدایی بعضی از بازیکنان چه نظری دارید؟
 به نظرم بازیکنی که چند سال در پرسپولیس بوده، زحمت کشیده و قهرمانی کسب کرده و خودش را در دل هواداران جا کرده نباید راحت جدا شود و فقط مادیات را در نظر بگیرد. به همین دلیل هم من به بازیکنان و باشگاه توصیه می‌کنم با هم کنار بیایند و پرسپولیس و هواداران تیم را در اولویت خودشان قرار دهند.
 ‌نگران نیستید که در صورت جدایی چند بازیکن پرسپولیس کیفیت تیم پایین بیاید؟
یادم هست در اواسط دهه 60 من، درخشان، پنجعلی و حتی شاهرخ بیانی که آن سال بازیکن پرسپولیس بود همگی به قطر رقتیم اما در شرایطی که بعضی‌ها فکر می‌کردند پرسپولیس قهرمان نخواهد شد باز هم قهرمان شد. این یعنی که پرسپولیس همیشه بهترین تیم ایران بوده و به یک یا دو بازیکن وابسته نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی