خبر

دانشگر در لیست استقلال نبود
 در حالی که مدافع سابق استقلالی‌ها علاقه زیادی برای بازگشت به استقلال داشت، مدیران باشگاه سپاهان به او اجازه جدایی ندادند تا این بازیکن این فصل هم در بین طلایی‌پوشان باشد. البته طبق خبرهایی که از دل باشگاه استقلال رسیده، مسئولان این باشگاه از اول هم تمایل جدی برای جذب این بازیکن نداشتند و سیاست‌شان این بود که با مدافعان خود مثل آرمین سهرابیان، سیلوا، ایمان سلیمی و روزبه چشمی به توافق برسند تا فصل بعد هم با همین خط دفاعی پا به لیگ برتر بگذارد. در این میان دانشگر خود علاقه‌مند به بازگشت به جمع آبی‌پوشان بود که در نهایت این انتقال منتفی شد. البته اگر هم مسئولان سپاهان اجازه خروج دانشگر را می‌دادند از سوی استقلال تمایلی برای جذب این بازیکن وجود نداشت و احتمالاً دانشگر که 3 سال پیش با دریافت مبلغ هنگفتی راهی اصفهان شد، باید تیم دیگری را انتخاب می‌کرد.
 

شروع استقلال با تمدید سهرابیان
باشگاه استقلال بالاخره با تمدید قرارداد آرمین سهرابیان در بازار نقل و انتقالات دست به کار شد. جواد نکونام که قصد دارد خط دفاعی خود را حفظ کند، استارت این کار را با جذب سهرابیان زد. از آنجایی که سهرابیان مدافع با تجربه‌ای بوده و طبق شنیده‌ها رقم پیشنهادی او به باشگاه معقول بوده است، حالا مسئولان باشگاه با او به توافق دو ساله رسیده‌اند و این بازیکن تا پایان لیگ بیست و پنجم در جمع آبی‌پوشان خواهد بود. با این قرارداد رسماً فعالیت نقل و انتقالاتی استقلال شروع شده و مدیران باشگاه از ‌این به بعد برای تمدید با باقی نفرات و استخدام بازیکنان مد نظر جواد نکونام اقدام خواهند کرد.
 

پدیده ذوب‌آهن در استقلال
محمد حسین اسلامی، پدیده فصل قبل باشگاه ذوب‌آهن با استقلال به توافق نهایی رسید. در حالی که هر دو تیم پرسپولیس و استقلال چشم به جذب این بازیکن داشتند، مسئولان استقلال با سبقت از مدیران قرمزها اسلامی را صید کردند تا اولین خرید خود برای لیگ بیست و چهارم را انجام دهند. اسلامی فصل قبل در ذوب‌آهن عملکرد خوبی داشت و موفق شد در 24 بازی 5 گل و 4 پاس گل از خود به جای بگذارد.
این بازیکن علاوه بر فصل قبل، زمان حضور در فولاد هم مورد توجه نکونام بود و سرمربی آبی‌ها علاقه زیادی به جذب این بازیکن داشت که حالا با غفلت پرسپولیسی‌ها، آبی‌ها این بازیکن را به خدمت گرفتند. اسلامی در تابستان قبل نیز مدنظر استقلال بود، ولی به دلیل عدم صدور رضایتنامه از سوی ذوب‌آهن، در جمع گاندوها ماند و طی روزهای اخیر و در شرایطی که مورد توجه پرسپولیس نیز قرار گرفته بود، با آبی‌ها پای میز مذاکره نشست و در نهایت طرفین برای امضای قرارداد به توافق رسیدند.
 

تکلیف هیأت مدیره
بعد از انتخابات مشخص می‌شود
ترکیب هیأت مدیره باشگاه استقلال بالاخره طی هفته‌های آینده مشخص می‌شود. بعد از ماه‌ها بلاتکلیفی قرار بود مدیرعامل آبی‌ها هفته قبل مشخص شود که این موضوع به خاطر انتخابات ریاست‌جمهوری به تعویق افتاد. در حالی که این روزها باشگاه با سرپرستی فرشید سمیعی اداره می‌شود احتمالاً با پایان انتخابات ریاست جمهوری، هرچه زودتر مدیرعامل جدید و در ادامه هیأت مدیره باشگاه مشخص ‌شود تا استقلالی‌ها از این بلاتکلیفی در بیایند. قطعاً در برنامه تصمیم‌گیران باشگاه استقلال هم نیست که بدون مدیرعامل این باشگاه را اداره کنند و به طور قطع این موضوع در روزهای آتی تعیین تکلیف خواهد شد.
 

سیلوا به موقع می‌رسد

رافائل سیلوا مدافع استقلالی‌ها سر موقع به تمرینات می‌رسد.
در حالی که شایعاتی مبنی بر نیامدن این بازیکن به تمرینات استقلال به گوش می‌رسد اما او این موضوع را تکذیب کرده و اعلام کرده است که با مدیران استقلال در ارتباط بوده و سر موقع به تمرینات می‌آید. در شرایطی که تمرینات استقلال هنوز شروع نشده است، سیلوا در روزهای قبل با انتشار ویدیو تمریناتش نشان داده است که حتی در تعطیلی تمرینات شاگردان نکونام هم پا به توپ بوده است. استقلال فصل قبل در 50 مسابقه‌ای که سیلوا را در اختیار داشته است، در 29 بازی موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شده است که این موضوع نشان‌دهنده عملکرد فوق‌العاده سیلوا در خط دفاعی آبی‌ها است.
 

جستجو
آرشیو تاریخی