قایدی ایران‌بیا نیست

نامه‌نگاری بی‌نتیجه استقلال با شباب الاهلی

در خبرها آمده که باشگاه استقلال نامه‌ای به باشگاه شباب الاهلی امارات ارسال کرده و در این نامه خواستار جذب مهدی قایدی شده است! این خبر آنجا زیر سؤال می‌رود که می‌بینیم باشگاه استقلال پیش‌تر در برآورد مالی خود به این نتیجه رسید که جذب قایدی رقمی حدود 250 میلیارد تومان برایش هزینه در پی خواهد داشت.
 حال حتی اگر تصور کنیم باشگاه استقلال از طرقی این مبلغ را تأمین کرده و بتواند از راهی به این پول دست یابد، مشکل دیگری در پیش است.
 اخیراً قایدی با مشکلاتی مواجه شده که اگر به ایران بیاید، نمی‌تواند از کشور خارج شود. درباره اینکه قایدی چه مشکلی دارد، روایت‌های متعددی نقل شده اما تازه‌ترین خبرهایی که ایران ورزشی به دست آورده، این است که مشکل قایدی مربوط به مسائل خانوادگی خودش نیست.
 به هرحال اگر همه این مسائل را هم در بازگشت قایدی به ایران دخیل ندانیم، بحث تأمین دستمزد او مطرح است که باشگاه استقلال با توجه به حجم عظیم بدهی‌ها و مشکلات مالی که در سال‌های اخیر با آن دست و پنجه نرم کرده، قطعاً قادر به پرداخت این میزان دستمزد برای قایدی نیست.
البته شاید اینطور برداشت شود که با حضور مالکان جدید اوضاع مالی باشگاه رو‌به‌راه‌تر باشد در حالی که تمرکز مدیران جدید باشگاه استقلال روی پرداخت بدهی‌های به‌جا مانده از گذشته است و انگیزه‌ای برای ریخت‌وپاش‌های اینچنینی وجود ندارد.
 یک راه دیگر هم وجود دارد که آن کوتاه آمدن باشگاه اماراتی در مقابل دریافت حق انتقال است که اگر هم اینطور باشد، باشگاه استقلال باید مشکل قضایی این بازیکن را برطرف کند.

جستجو
آرشیو تاریخی