دوچرخه‌سوار ایرانی باید به خط پایان برسد

حقی: تنهایی لبیب به نفعش است

علیرضا حقی، سرمربی سابق تیم ملی دوچرخه‌سواری، معتقد است حضور علی لبیب در المپیک 2024 پاریس مهم است و رسیدن به خط پایان. او می‌گوید: «اگر مسابقه جاده قهرمانی آسیا بود یا بازی‌های آسیایی، قبول می‌کردم علی لبیب می‌تواند جزو 50 نفر رکابزنان المپیک پاریس به خط پایان برسد. شرایط در مسابقه جاده المپیک خیلی فرق می‌کند. علی لبیب بین رکابزنان بزرگ دنیا ناشناخته است و شک نکنید یکسری از بهترین دوچرخه‌سواران در گروه اول به خط پایان می‌رسند. بنابراین اگر لبیب مسابقه را در جمع 150 نفر اول هم تمام کند، خوب است. به هر حال المپیک سطح صاف نیست و بالا و پایین زیاد دارد.»
پیشکسوت دوچرخه‌سواری، تنهایی علی لبیب در المپیک پاریس را به نفع او می‌داند: «تنهایی لبیب به نفع اوست تا به ضررش چراکه به ما ایرانی‌ها از بچگی کار گروهی را یاد نداده‌اند. من همیشه در مسابقاتی که تنها بودم، بهتر نتیجه گرفتم تا مسابقه‌ای که تیمی می‌رفتم. علی هم رکابزن جوانی است و جوانی خیلی به کمکش می‌آید. هرچه یک دوچرخه‌سوار در رقابت‌ها، رکابزنان بزرگ را دیده باشد، محتاط‌تر می‌شود، اما لبیب جوان است و ریسکش بالاست، درست مثل میکله دوچرخه‌سوار ایتالیایی که در کل عمر رکابزنی‌اش 80 فرار از 100 تا را رفته بود. بنابراین ریسک یک‌جایی جواب می‌دهد. لبیب هم شاید بیرون از مسابقه آرام باشد اما روی دوچرخه خیلی فعال است. به امید خدا در مسابقه جاده المپیک هم خوب پا می‌زند.»
به گفته علیرضا حقی نباید از لبیب توقع زیادی داشت: «ما نباید توقع از تنها دوچرخه‌سوار در المپیک را بالا ببریم چراکه بزرگان دوچرخه‌سواری ایران هم آخر خط را ندیده‌اند. اما علی لبیب بهترین گزینه فدراسیون برای المپیک است. امیدواریم در بازی‌های آسیایی ناگویای ژاپن مدال بگیرد تا چهار سال آینده ایران را گارانتی کند، درست مثل مدالی که فرانک پرتوآذر در هانگژو گرفت و نگاه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش را تغییر داد. ما قبلاً تیم یکدستی نداشتیم اما با سرمایه‌گذاری فدراسیون روی تیم امید، 2-3 سال آینده تیمی مثل تیم دوره ما رو می‌شود.»
جستجو
آرشیو تاریخی