بهترین نتیجه یعنی بین 50 نفر اول باشم

لبیب: می‌خواهم به خط پایان المپیک برسم

علی لبیب رکابزن جوان، با مدال برنز قهرمانی آسیا، مسافر المپیک پاریس شد. او این روزها تمرین می‌کند تا از پس مأموریت سختش در پاریس برآید. هرچند می‌داند کار راحتی ندارد، اما می‌خواهد بهترین نتیجه را بگیرد.

تو با برنز قهرمانی آسیای قزاقستان صاحب سهمیه المپیک شدی.
این مسابقه خیلی برای المپیک تأثیر‌گذار بود. من هم در قهرمانی آسیای قزاقستان تلاش کردم تا جواب اعتماد فدراسیون را بدهم. خدا را شکر مدال برنزم نتیجه خوبی بود و من سربلند از قزاقستان بیرون آمدم. دوچرخه‌سواران می‌دانند چقدر کار سخت است. حتی دوچرخه‌سوار قزاقستان هم 4-5 شد.
بعد از چهارمی در بازی‌های آسیایی، تو شانس اول برای حضور در المپیک پاریس بودی.
بازی‌های آسیایی انگیزه خیلی خوبی برایم شد، هرچند مدال نگرفتم اما دو مقام چهارمی گرفتم. من با چهارمی در هانگژو به خودباوری رسیدم تا در المپیک نماینده خوبی برای دوچرخه‌سواری ایران باشم. هرچند دوچرخه‌سوار، هیچ‌وقت آخر کار را نمی‌داند، هرچقدر هم آماده باشد. باید تمرین کنی تا آماده‌تر باشی. البته رقابت‌های قهرمانی آسیا برای آمادگی من خیلی تأثیرگذار بود و تشکر می‌کنم که در بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا نتیجه خوبی گرفتم.
تو در المپیک تنها هستی، این کار تو را سخت‌تر نمی‌کند؟
نه‌تنها تیم ما که حتی بیشتر کشورها تیمی به المپیک نمی‌آیند. در واقع المپیک مثل بازی‌های آسیایی نیست و اکثر کشورها مثل ما تک‌سهمیه هستند. کشورهای سطح بالای دوچرخه‌سواری دنیا مثل فرانسه و بلژیک تیمی می‌آیند. امیدوارم مثل بازی‌های آسیایی از پس کار برآیم و حتی با نتیجه خیلی بهتر مسابقه را تمام کنم.
نتیجه خیلی بهتر در المپیک یعنی چه؟
دوچرخه‌سواری ایران تا به حال در المپیک به خط پایان نرسیده است. نتیجه خوب برای من و ایران یعنی در جمع 50 نفر اول قرار بگیرم تا مسابقه را تمام کنم. البته نمی‌توانم از حالا بگویم چه نتیجه‌ای می‌گیرم اما شرایط قبل از المپیک هم تعیین‌کننده است. امیدوارم یک نتیجه عالی بگیرم، درست مثل بازی‌های آسیایی که قبل از آن گفته بودم پیش‌بینی نمی‌کنم.
تجهیزات و دوچرخه به‌روز، همیشه مشکل اصلی رکابزنان ایرانی است؛ برای المپیک هنوز این مشکل پابرجاست؟
خدا را شکر امسال فدراسیون اسپانسر گرفته و دوچرخه جدید برای ما تهیه کرده است. فکر می‌کنم اولین سالی است که تیم ملی تجهیزات برای ما گرفته و دوچرخه به‌روز داریم. تجهیزات در نتیجه دوچرخه‌سواری تجهیزات‌محور تأثیرگذار است.

جستجو
آرشیو تاریخی