رزومه نمی‌تواند ملاک سنجش یک مربی باشد

عبدالله‌نژاد: به انتخاب گاریدو خوشبینم

ناصر قراگزلو
خبر‌نگار

منوجهر عبد‌الله‌نژاد در خصوص این مسأله که گفته می‌شود سرمربی خارجی پرسپولیس رزومه قوی ندارد، گفت: «باشگاه‌ ما همیشه آرشیوی از بازیکنان و مربیان مختلف و موفق را داشته است. در حال حاضر نکته مهم اینکه سرمربی پرسپولیس سبک تهاجمی دارد. به همین دلیل حتماً تفکر ایشان به سبک بازی پرسپولیس می‌خورد که انتخاب شده است. باید حتماً چه در مورد مربی و چه بازیکن همکاری لازم با مربی انجام شود تا نقص‌ها برطرف شده و تیم با شرایط خوبی آماده بازی شود و در شناخت هر چه سریع‌تر داشته‌ها و شرایط‌‌مان باید به این مربی کمک کنیم تا هر چه زودتر به شناخت لازم و کافی از پرسپولیس برسد.»
پیشکسوت پرسپولیس با رد کردن صحبت بعضی از پیشکسوتان که گفته‌اند مربی اسپانیایی پرسپولیس رزومه قوی ندارد و به همین دلیل نمی‌تواند موفق باشد، افزود: «من چنین نظری ندارم؛ چون معتقدم اوسمار هم رزومه چندان قوی تا پیش از حضور در پرسپولیس نداشت اما دیدیم که این مربی چگونه موفق شد بهترین عملکرد را داشته باشد و در نهایت هم پرسپولیس را به عنوان سرمربی تیم به عنوان قهرمانی برساند. به همین دلیل رزومه نمی‌تواند ملاک قوی برای سنجش یک مربی باشد.»
عبدالله‌نژاد تأکید می‌کند: «ما باید این را در نظر بگیریم که شرایط فوتبال ما و امکانات‌مان هم به گونه‌ای نیست که بتوانیم از وجود مربیان طراز اول استفاده کنیم. به همین دلیل می‌توانیم از مربیانی استفاده کنیم که قواره کار در آسیا را داشته باشند و علاقه‌مند به کار در ایران و استفاده از استعدادهای ایرانی هستند. ضمن اینکه ما می‌دانیم جدا از مربیان خیلی بزرگ نمی‌توانیم بازیکنان بزرگی مانند رونالدو و... را هم به دلیل رقم‌های بسیار بالا جذب کنیم.»
پیشکسوت پرسپولیس حضور مربی اسپانیایی در پرسپولیس را به فال نیک گرفته و می‌گوید: «فوتبالی که تیم ملی اسپانیا و دو باشگاه معروفش بازی می‌کنند در ایران هواداران بسیاری دارد. به همین دلیل مربی که از این فضا آمده حتماً دارای تفکرات فنی قوی و هجومی و فوتبال رو به جلو است و تفکراتش بر پایه تفکرات مربیان قبلی مانند پرسپولیس نظیر یحیی و اوسمار که فوتبال مالکانه را می‌پسندیدند و به دنبال اجرای آن بودند، استواراست. به همین دلیل من خیلی خوشبینم که پرسپولیس با سرمربی اسپانیایی‌اش هم بر اساس فوتبال روز و مالکانه بازی کند.»

جستجو
آرشیو تاریخی