فقط یک تمدیدی، بلاتکلیفی در حداقل چهار پست

تابستان ترسناک پرسپولیس

محمد قراگزلو
خبر‌نگار


 تابستان 1403 کم کم برای پرسپولیس تبدیل به تابستان خطرناکی می‌شود و فعلاً وزنه خروجی‌ها نسبت به ورودی‌ها بسیار پررنگ‌تر است.
از یک ماه پیش بحث لیست خرید پرسپولیس مطرح شد و حتی به نظر می‌رسد بدون در نظر گرفتن انتخاب سرمربی جدید و حضور خوان کارلوس گاریدو در رأس این تیم مدیران باشگاه طبق همان لیست خودشان و بازیکنانی که یحیی و اوسمار در فصل گذشته می‌خواستند و به آنها دست نیافتند و البته ستاره‌هایی که به زعم آنها هر مربی‌ای از جمله گاریدو تأییدشان می‌کند، مراحل جذب نفرات مد نظر خود را پیش می‌برند.
در این خصوص از اسامی مختلفی نام برده شده که فرشاد احمدزاده، مهدی لیموچی، محمدمهدی محبی، مهدی تیکدری، احمدرضا زنده‌روح، علی علیپور و محمدحسین اسلامی جزو بازیکنان مورد علاقه پرسپولیس بوده‌اند و کار انتقال برخی از آنها به جمع سرخ‌ها پیش رفته است.
با وجود این، با کمرنگ شدن مسأله لیست خرید و کندی پیشرفت در این داستان، حفظ ستاره‌ها در اولویت قرار گرفت که البته اخبار تا ظهر روز چهارشنبه غالباً برای هواداران پرسپولیس نگران‌کننده بوده است.
از بین ستاره‌های مطرح پرسپولیس جلسه وحید امیری با مدیران باشگاه در روز سه‌شنبه نتیجه مشخصی نداشت اما پورعلی گنجی مطابق انتظار روز چهارشنبه رسماً تمدید کرد. حتی اگر تصور کنیم وحید امیری قطعاً در پرسپولیس خواهد ماند، تکلیف هفت بازیکن دیگری که قراردادشان به پایان رسیده و تمدید نکرده‌اند موضوع نگران‌کننده‌ای است.
جدا از وحدت هنانوف که ظاهراً رفتنی است، دانیال اسماعیلی‌فر، عیسی آل کثیر، سینا اسدبیگی، علی نعمتی، فرشاد فرجی، مهدی ترابی، گئورگی گولسیانی و سروش رفیعی، 8 بازیکنی هستند که هنوز قراردادشان را تمدید نکرده‌اند و حداقل در مورد ترابی و اسماعیلی‌فر، اخباری مبنی بر جدایی بسیار پررنگ‌تر از تمدید قراردادشان است.
غیر از اینها بعد از ماجرای فسخ قرارداد بیرانوند، بحث جدایی عبدالکریم حسن نیز پررنگ شد تا اوضاع برای ترکیب اصلی سرخ‌ها کمی نگران‌کننده شود.
در حال حاضر و حتی با احتساب تمدید قرارداد وحید امیری و حضور نفراتی مثل مسعود ریگی، محمد مهدی احمدی، مرتضی پورعلی گنجی، امید عالیشاه، محمد حسین کنعانی زادگان، سعید صادقی، اوستون اورونوف در تیم و البته بازیکنان جوانی مثل مهرشاد اسدی و امیررضا رفیعی (دروازه‌بان)، علیرضا بابایی (مدافع راست)، سهیل صحرایی (مدافع میانی)، علیرضا عنایت‌زاده، حسین حاجی‌زاده و امیررضا شیخی راد (هافبک میانی)، میلاد سورگی و امید فهمی (وینگر)، علیرضا خدادادی، ابوالفضل بابایی و محمد بادپا (مهاجم)، پرسپولیس در بسیاری از پست‌ها نیاز به بازیکن تاپ و شاخص دارد.
اگر بیرانوند واقعاً جدا شود، پرسپولیس دروازه‌‎بان می‌خواهد، اگر گولسیانی، نعمتی و فرجی ماندنی نشوند، سرخ‌ها حتماً دو مدافع میانی دیگر می‌خواهند. ضمن اینکه نعمتی به خاطر بازی در پست بک چپ می‌تواند این خط را هم پوشش دهد و تنها محمد مهدی احمدی در این جناح باقی مانده است. با این حال اگر نعمتی هم بماند اما عبدالکریم و اسماعیلی‌فر جدا شوند، پرسپولیس حتماً یک مدافع چپ و یک مدافع راست می‌خواهد.
در خط میانی اگر اسدبیگی تمدید کند و میلاد سرلک برگردد شاید نیازی به پست هافبک دفاعی نباشد اما در حال حاضر فقط ریگی در این پست حضور دارد.
در مرکز خط میانی و به عنوان هافبک تهاجمی اگر سروش رفیعی تمدید کند با حضور خدابنده‌لو نیازی به جذب بازیکن جدید نیست اما اگر رفیعی تمدید نکند جذب بازیکنی مثل اسلامی واجب به نظر می‌رسد.
همچنین در کناره‌ها حتی اگر صادقی و اورونوف را داشته باشند و عالیشاه و امیری هم وینگر حساب شوند، پرسپولیس برای جایگزین کردن ترابی یک ستاره نیاز دارد. در خط حمله نیز حتی با حضور آل کثیر، سرخ‌ها یک مهاجم شاخص می‌خواستند و اگر او نماند اوضاع بدتر خواهد شد و پرسپولیس به جذب دو مهاجم نوک نیاز پیدا خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی