ورزش کشور را دریابید

داود عطایی
روزنامه‌نگار
رقابت‌های انتخاباتی 6 نامزد کرسی ریاست جمهوری بشدت داغ شده و هر روز مباحث جدی و چالشی پیرامون موضوعات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و سیاست خارجی در مناظره‌ها و میزگردهای مختلف مطرح و کاندیداهای محترم درباره مسائل گوناگون نقطه‌نظرات و برنامه‌های خود را تشریح می‌کنند.
آنچه باعث نگرانی جامعه ورزش شده، این است که هیچ‌کدام از 6 نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره اوضاع ورزش کشور و برنامه‌های آینده دولتش، در مورد وزیر ورزشی یا سیاسی، توجه کافی به بازسازی و تکمیل زیرساخت‌های ورزشی در پایتخت و به‌خصوص مناطق محروم و کم‌برخوردار، معیشت ورزشکاران قهرمان و بحث اساسی اشتغال و مسکن قهرمانان المپیک، جهان و آسیا سخنی نگفته و در عمل جامعه 4 میلیونی ورزش ایران که جزو گروه‌های مرجع و اکثراً تحصیلکرده هم به شمار می‌آیند، به درستی نمی‌دانند اهم اهداف و برنامه‌های هرکدام از نامزدهای ریاست جمهوری چیست؟
اینکه به دلیل کمبود وقت در برنامه‌های تولیدی صداوسیما این اتفاق رخ داده یا کاندیداها تصمیم گرفته‌اند از کنار موضوع مهم سهم ورزش کشور، از طرح‌ها و برنامه‌های رئیس‌جمهور آینده عبور کنند، به هر صورت نگران‌کننده و تأسفبار است. یکی از دغدغه‌ها و سؤالات جمعیت میلیونی جوانان کشور، نوع نگرش رئیس‌جمهور چهاردهم به موضوع مهم گسترش ورزش همگانی که پایه اصلی پیشگیری از درمان بیماری‌های گوناگون است و همچنین نگاه ویژه رئیس قوه مجریه به تقویت و حمایت همه‌جانبه قهرمانان میهن در آوردگاه‌های جهانی و المپیک است.
در روزهایی که تب بازی‌های فوتبال یورو 2024 در بین جوانان داغ است، کمترین توقع از نامزدهای محترم این است که با اظهارنظر صریح و شفاف درباره مطالبات جامعه ورزش اذهان عمومی را روشن کنند. تنها چند روز تا هشتم تیر باقی مانده و اهالی ورزش در صورتی که دیدگاه‌ها و برنامه‌های کلان 6 نامزد ریاست جمهوری را درباره ورزش ایران بدانند، بی‌گمان انتخاب درست و بهتری خواهند داشت.
امیدواریم در فاصله کوتاه تا روز انتخابات، کاندیداها با بررسی موشکافانه، امکان‌سنجی منابع، شناخت معضلات و مشکلات و بیان دقیق نقطه‌نظراتشان در مورد ورزش کشور، گره‌های ذهنی جامعه ورزش را باز کرده و امکان انتخاب صحیح توسط ورزشکاران و جوانان علاقه‌مند به ورزش را فراهم سازند.
 
جستجو
آرشیو تاریخی