فرصت بزرگ از دست رفته برای ستاره پرسپولیس

مهدی ترابی در تیم ملی نمی درخشد

دیدار مقابل ازبکستان در آزادی، بهترین فرصت مهدی ترابی برای اثبات توانایی‌های خود در تیم ملی فوتبال ایران بود.
 ستاره‌ای که در سال‌های اخیر، با وجود درخشش در لیگ برتر ایران با لباس پرسپولیس جایگاه خود در ترکیب اصلی تیم ملی را از دست داده و معمولاً به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین می‌شود.
 حضور ترابی در ترکیب اصلی امیر قلعه‌نویی برای دیدار با ازبکستان پس از غیبت وی در رقابت با هنگ‌کنگ، می‌توانست باعث تغییر وضعیت او در اندیشه‌های امیر قلعه‌نویی شود اما ترابی از این فرصت خوب استفاده نکرد.
در روزی که محمد محبی مصدوم بود و مهدی قایدی به دلیل مشکلات شخصی نمی‌توانست تیم ملی را همراهی کند، ترابی به عنوان بازوی سمت چپ خط حمله ایران در رقابت با ازبکستان به کار گرفته شد و کیفیت همیشگی خود را نداشت. این در حالی است که ترابی وقتی ۲۱ سال داشت در اولین بازی ملی خود، موفق به گلزنی مقابل همین تیم ازبکستان شده بود. نکته جالب اینکه از ۷ گل ملی ترابی، شش گل در زمان حضور وی به عنوان بازیکن سایپا ثبت شده و از زمان پیوستن به پرسپولیس در دوره‌های مختلف، او تنها موفق به باز کردن دروازه تیم نیکاراگوئه در مسابقات تدارکاتی جام جهانی ۲۰۲۲ شده است.
ترابی که نه در دوره ویلموتس و اسکوچیچ درخشیده و نه در دوره قلعه‌نویی، همواره زیر نظر کارلوس کی‌روش در تیم ملی عملکرد خوبی داشته و برای حفظ جایگاه خود، باید از فرصت‌هایی مانند این دیدار با ازبکستان استفاده کند. مثل محمد محبی، رقیب وی در سمت چپ تیم ملی که با وجود انتقادات فراوان مردم و رسانه‌ها، از فرصت حضور در ترکیب اصلی تیم ملی مقابل ژاپن استفاده کرد و توانست جایگاه خود در لیست امیر قلعه‌نویی را 
تثبیت کند.
 
جستجو
آرشیو تاریخی