گزینه اول پرسپولیس و یک عملکرد ناموفق

«اسکو» در کرواسی خراب کرد

دراگان اسکوچیچ در شرایطی تبدیل به گزینه نخست جانشینی اوسمار روی نیمـــــــــکت پرسپولیس شــــده کــــه پس از یــــــک تجربه ناموفق، دیگر در لیست گزینه‌های تیم‌های مطرح فوتبال کرواسی جایی ندارد. پس از کسب نتایج خوب با تیم ملی ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اسکوچیچ با رزومه‌ای پربارتر به هدایت تیم‌های عربی مثل تیم ملی امارات و کویت نزدیک شد اما نهایتاً در آوریل ۲۰۲۳، روی نیمکت تیم زیر ۲۱ سال کرواسی نشست.
با توجه به اعتماد همیشگی فدراسیون فوتبال کرواسی به مربیان بومی، حضور در تیم زیر۲۱ سال فرصت خوبی برای اسکوچیچ بود تا خود را به عنوان یک گزینه برای جانشینی زلاتکو دالیچ در تیم ملی بزرگسالان نیز مطرح کند اما عملکرد اسکوچیچ در رقابت‌های قهرمانی اروپا جای تعریف نداشت.
 پس از پیروزی مقابل انگلیس در بازی‌های تدارکاتی پیش از آغاز جام، جوانان کرواسی با هدایت اسکوچیچ با دو شکست و یک تساوی و بدون گل زده، از رقابت‌های قهرمانی اروپا حذف شدند و شانس حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را از دست دادند.  این نتایج اما موجب قطع همکاری اسکوچیچ و فدراسیون فوتبال کرواسی نشد و در حال حاضر سرمربی سابق تیم ملی ایران، تحت قرارداد فدراسیون فوتبال کرواسی قرار دارد. حالا مشخص نیست که چطور باشگاه پرسپولیس، به مذاکره نهایی با اسکوچیچ نزدیک شده؛ آن هم در شرایطی که تیم زیر ۲۱ سال کرواسی در حساس‌ترین هفته‌های مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی اروپای ۲۰۲۵ به سر می‌برد.
با این وجود یادمان نرفته اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ایران عملکرد درخشانی داشت  و برای بسیاری از هواداران فوتبال ذهنیت خوب و مثبتی بر جای گذاشته است.
 
جستجو
آرشیو تاریخی