به ضیایی گفتم از ما نیستی

روشن: دلیل نتیجه نگرفتن استقلال خبرچینی است

بعد از برکناری علی خطیر از مدیرعاملی استقلال، به نظر می‌رسد مجدداً این باشگاه فصل نقل‌وانتقلات را مثل سال گذشته در بلاتکلیفی مدیریتی سپری خواهد کرد و این موضوع قطعاً می‌تواند در نتایج این تیم برای فصل آینده تأثیر‌گذار باشد. درحالی‌که رقبا مشغول تدارک یک پنجره نقل‌وانتقالات قدرتمند هستند، استقلال هنوز هیأت مدیره‌اش را تکمیل نکرده، مدیرعامل ندارد و وضعیت نیمکت مربیگری‌اش هم هنوز کاملاً مشخص نیست. به همین بهانه با حسن روشن پیرامون آخرین وضعیت تیم استقلال همکلام شدیم.
درچند روز گذشته در مورد آینده همکاری استقلال با نکونام دچار دودستگی شدند، نظرتان در این خصوص چیست؟
متأسفانه این روز‌ها هرکس بر اساس رفاقتش با اشخاص، یک جبهه می‌گیرد که در نکته اول باید بگویم موضعگیری نباید شخصی باشد. ضمن اینکه از رسانه‌ها خواهش می‌کنم بین اسامی تمایز قائل شوند، مثل آقای جباری که بزرگ استقلال است. چند وقت پیش آقای ضیایی که بسیار انسان خوبی است، به عنوان ریاست آکادمی با بنده تماس گرفت تا اجازه بگیرد و بنده به او گفتم «شما آدم بسیار خوبی هستی اما از ما نیستی، حالا که به عنوان ریاست آکادمی انتخاب شدی، حداقل برای مربیان آکادمی سراغ افراد متفرقه نرو و از پیشکسوتان استقلال انتخاب‌هایت را انجام بده که دقیقاً برخلاف حرف من عمل کرد.» در کل می‌خواهم بگویم که من با تمام پیشکسوتان استقلال رفاقت دارم اما این‌طور نمی‌شود که هرکس نظر شخصی خودش را بگوید.
به نظر شما این دودستگی، فضا را برای همکاری نکونام با استقلال تحت تأثیر قرار نمی‌دهد؟
ابتدا باید در خصوص رفتن یا ماندن نکونام بگویم که طبق آن چیزی که ما می‌دانیم، جواد نکونام قراردادی سه ساله با استقلال دارد، اگر بخواهیم ادامه دهیم یا برکنارش کنیم، باید ابتدا هیأت مدیره تشکیل شود تا آنها مدیرعامل انتخاب کنند و بعد این مدیرعامل در خصوص سرمربی تیمش تصمیم‌گیری کند.
چطور می‌شود از بروز این اختلاف‌نظر‌ها جلو‌گیری کرد؟
باشگاه باید یک کمیته فنی 20 یا 25 نفره تشکیل دهد، با افرادی مانند بازیکنان و کادرفنی قرارداد رسمی امضا کند و بعد این کمیته در خصوص بحث فنی تیم استقلال تصمیم‌گیری کند. وقتی این افراد تحت قرارداد باشگاه باشند دو خوبی دارد؛ اول اینکه اطمینان شغلی برای آنها وجود دارد و با خیال راحت می‌توانند به کار خود مشغول شوند و دوم اینکه این افراد نسبت به تصمیمات خود باید پاسخگو باشند.
با این تفاسیر به نظر می‌رسد که استقلال این فصل هم اوضاع خوبی در پیش نخواهد داشت.
استقلال با این فرمان از فصل گذشته هم بدتر خواهد بود؛ اکنون هنوز هیأت مدیره توسط هلدینگ مشخص نشده، جنگ قدرت برای مدیرعاملی وجود دارد. 
من 20 سال است به مدیران می‌گویم، اگر پرسپولیس در این سال‌ها موفق بوده به این دلیل است که اتفاقات باشگاه به بیرون درز نمی‌کند و درون باشگاه حل می‌شود اما استقلال همیشه برخلاف این موضوع عمل می‌کند. اگر خبرچینی در استقلال تمام شود، موفقیت‌ها هم یکی بعد از دیگری می‌آید. تا زمانی که این وضع باشد، امیدی 

نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی