سیاست مدیران هلدینگ

در نقل و انتقالات پول اضافه نمی‌دهیم بازیکن متوسط نمی‌گیریم

 سیاست‌گذاری‌های مدیران باشگاه استقلال نسبت به فصل قبل تغییرات گسترده‌ای خواهد کرد و با توجه به اینکه از این پس قرار است هلدینگ خلیج فارس همه هزینه‌های استقلال را بدهد، در تأمین منابع وسواس شدیدی به خرج داده خواهد شد تا پولی بی‌حساب و کتاب به بازیکنی داده نشود و در عین حال بودجه‌ها مصروف بازیکنانی شود که از لحاظ فنی در حد و اندازه استقلال هستند.
یکی از مهم‌ترین دلایلی که سبب شده استقلال در سال‌های اخیر جام‌های متعددی را از دست بدهد، نداشتن بازیکنان تأثیر‌گذار یا به اصطلاح ستاره بوده؛ نه اینکه استقلال از بیخ و بن از داشتن چنین ویژگی محروم باشد، این طور نیست. استقلال به هرحال بازیکنان تأثیرگذاری مانند قایدی، حسین‌زاده و چند تن از این دست بازیکنان در خدمت داشته اما این تعداد بازیکن برای قهرمانی کافی نبوده و به همین دلیل بارها آبی‌ها در رسیدن به جام قهرمانی محروم مانده‌اند.
رویکرد مدیران کنونی استقلال نیز به همین دلیل تغییر کرده و آنها قصد دارند به جای هزینه برای بازیکنان متوسط و معمولی سراغ بازیکنانی بروند که از نظر فنی عیار قابل توجهی داشته باشند. طرحی در میان مدیران جدید باشگاه استقلال شکل گرفته که به جای تعدد خرید‌ها به سراغ بازیکنان شاخص بروند و خریدها را محدود به جذب همین بازیکنان کنند و در کنار آنها از بازیکنان جوان‌تر و آینده‌دار بهره بگیرند.
بدون تعارف نمی‌توان آینده‌ای را برای بازیکنانی همچون رضاوند، نیک‌نفس، رمضانی، سلمانی و... که امتحان خود را در این باشگاه پس داده‌اند متصور بود و استقلال نباید بودجه خود را صرف بازیکنانی کنند که در عمل بازیکنان آن چنان شاخصی نیستند. حتی درباره نوع اثر‌گذاری برخی بازیکنان بزرگ‌تر نیز تردید وجود دارد و به همین دلیل است که مالکان استقلال نمی‌خواهد بی‌جهت هزینه بازیکنانی شود که قادر نیستند در طول لیگ به اصطلاح برای استقلال نتیجه عوض کنند.
به هرحال زمزمه تغییرسیاست مدیران باشگاه استقلال تا حدی امیدوارکننده‌ است و اگر مالکان این باشگاه به واقع دکترین خود را در استقلال عملی کنند، می‌تواند آینده بهتری را برای استقلال در لیگ متصور بود اما اگر در وادی عمل این سیاست به بار ننشیند، قطعاً اتفاق خاصی برای استقلال رخ نخواهد داد و اوضاع به همان منوال که در سال‌های قبل رخ داد، پیش خواهد رفت.
 
جستجو
آرشیو تاریخی