یک «پیش‌فصل» بسیار نا‌آرام برای پرسپولیس

باشگاهی که از غوغاها نمی‌هراسد

 غوغایی که بر سر شایعات مرتبط با جدا شدن «اوسمار ویرا»ی برزیلی از پرسپولیس به وجود آمده، در ظاهر می‌تواند بر تدارکات «پیش‌فصل» این تیم برای لیگ بیست‌و‌چهارم فوتبال کشور اثر منفی بگذارد اما تیمی که ژن قهرمانی دارد و در 8 دوره اخیر این لیگ 7 بار بر سکوی اول ایستاده، لابد راه‌های غلبه بر غوغای مذکور و ناآرامی‌های موجود را هم می‌شناسد.
اینکه نام جانشین احتمالی ویرا کیست، فعلاً اهمیت ندارد زیرا هنوز رفتن ویرا محرز نشده است و احتمال بازگشت او نیز وجود دارد. آنچه مهم‌تر می‌نماید، این است که مدیران پرسپولیس فضای پرتضاد فعلی را مدیریت و آرامش نسبی را برقرار سازند، زیرا فقط در آرامش است که می‌توان همه مشکلات را دید و برای حل آنها تصمیم‌های درستی را اتخاذ کرد. رضا درویش مدیرعامل چهار سال اخیر پرسپولیس معمولاً در شرایطی سخت‌تر از این دست، به رغم برخی لغزش‌ها کارها را به درستی مدیریت کرده و به نتایج مورد ‌نظر رسیده و با توجه به اینکه تجدید قهرمانی پرسپولیس در فصل اخیر لیگ سند و دلیلی قاطع بر ابقای او در سمت فعلی‌اش به حساب می‌آید، وی باید ابتدا تکلیف مسائل مرتبط با ویرا را مشخص کند، سپس قرارداد بازیکنانی را که به پایان رسیده، تمدید کند و آنگاه نفرات جدید و توانایی را جذب نماید که کیفیت بالای بازی‌شان بتواند این تیم را ارتقا بخشد و به درجه بالاتری از کارایی برساند.
شاید هم بزرگترین مشکل فعلی درویش این باشد که به‌رغم سپرده شدن مالکیت پرسپولیس به کنسرسیومی متشکل از چهار بانک، نه پول عظیمی که تصور می‌رفت در حساب‌های باشگاه اندوخته شود و نه اثری از تصمیم‌سازی‌های مالکان جدید و به‌واقع سران بانک‌ها برای راه‌اندازی کارها در فصل جدید و تعیین احتمالی یک هیأت مدیره تازه مشاهده می‌شود و کارها روی هوا است. با توجه به اینکه زمان به سرعت سپری می‌شود، 50 و اندی روز باقی مانده تا شروع لیگ بیست‌و‌چهارم نیز به سرعت سپری خواهد شد و در نتیجه درویش و یارانش باید بدون فوت وقت به نظم بخشیدن به باشگاهی مشغول شوند که در صحنه مسابقات لیگ قدرتی بلامنازع در دهه اخیر بوده و با اینکه انواع شوک‌ها و بحران‌ها و تهمت‌ها به آنان وارد شده، محکم در سر جای خود ایستاده و پیوسته و مکرراً از رقبای خود پیشی می‌گیرد. تیمی که در دو فصل گذشته همه عوامل لازم برای ناکامی‌اش فراهم بود و با وجود این در واپسین روزها و هفته‌ها گوی سبقت را از همگان ربود و قهرمان شد، نباید تصور کند تفوق بر معضلات «پیش‌فصل» لیگ پیش‌رو هدفی دست‌نیافتنی برایش خواهد بود. پرسپولیس «جنم» این کار را دارد.
 
جستجو
آرشیو تاریخی