رئیس فدراسیون هندبال در گفت‌و‌گو با ایران ورزشی عنوان کرد

شهید رییسی بودجه فوق‌العاده‌ای به ورزش اختصاص داد

وعده آیت‌الله رئیسی به خانواده ورزش برای انتخاب یک چهره ورزشی برای اداره دستگاه ورزش یکی از اتفاقات مهمی است که هیچ‌گاه از ذهن ورزشی‌ها پاک نخواهد شد. در شرایطی که در گذشته دولت‌ها برای اداره دستگاه ورزشی هرگز به سمت انتخاب یک چهره ورزشی تمایلی نداشتند اما دولت سیزدهم از همان ابتدا به وعده خود عمل کرد تا نشان دهد ورزش برای دولت مردمی از اهمیت زیادی برخوردار است.
علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال درباره این مسأله به ایران ورزشی می‌گوید: «به خاطر دارم چند روز قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری، جلسه‌ای با ۴۰ نفر از ورزشی‌ها برگزار شد که شهید رئیسی به ما قول داد وزرایی را از بدنه ورزش انتخاب خواهد کرد، چرا که هدفش در دولت این است به مشکلات ورزشی رسیدگی کامل شود.»
وی با اشاره به حمایت شهید رئیسی در دولت مردمی، از ورزشکاران و قهرمانان ملی توضیح داد: «در کمتر از یک سال ۳ مراسم تجلیل از قهرمانان را داشتیم. هندبال هم به واسطه موفقیت‌های خوب و بی‌سابقه‌اش در تمامی این مراسم‌ها حضور داشت. شاید فقط در بحث ارقام پاداش‌ها بحث‌های زیادی مطرح شد ولی در خصوص ضرائب آن نسبت به دوره‌های قبلی تجدیدنظرهایی صورت گرفت که به نفع قهرمانان رقم خورد.»
رئیس فدراسیون هندبال از افزایش بودجه ورزش در سال ۱۴۰۳ توسط رئیس‌جمهور شهید هم توضیح داد: «آیت‌الله رئیسی در طول این مدت امور معیشتی و استخدامی قهرمانان کشور را حل کرد و بودجه ورزش کشور را در سال ۱۴۰۳ به میزان ۹۵ درصد افزایش داد؛ رقمی که باعث شد تا فدراسیون‌ها ۹۰ درصد از بودجه خود را دریافت کنند. حتی برای کشتی که رشته‌ای استراتژیک در کشور است و در آوردگاه المپیک مدال‌آوری ورزش کشور را به دوش می‌کشد، ردیف بودجه‌ای جدا در نظر گرفت. به نظرم نگاه شهید رئیسی به ورزش خاص بود چون معتقد بود ورزش سلامت جامعه را به‌دنبال خواهد داشت و هر وقت قهرمانی به روی سکو می‌رود، چند روزی در جامعه ایجاد نشاط می‌شود.»
علیرضا پاکدل در ادامه با توجه به موفقیت‌های هندبال بانوان و حضور ملی‌پوشان در مراسم تجلیل، از توجه ویژه شهید رئیسی به زنان قهرمان ایران گفت: «سال قبل در مراسم تجلیل، کلیپی از بانوان مدال‌آور به نمایش گذاشته شد که بخشی از آن تصاویر به قهرمانی هندبالی‌ها اختصاص یافته بود که بعد از آن رئیس‌جمهور خطاب به ما گفت، رشته هندبال جهش خوبی داشته است، به‌خصوص زنان که توانسته‌اند به رقابت‌های جهانی راه پیدا کنند.»
خصوصی‌سازی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال یکی دیگر از نکاتی بود که رئیس فدراسیون هندبال بابت اقدام آن از وزارت ورزش تشکر می‌کند: «این مورد یکی از دغدغه‌های فدراسیون‌ها بود چون خیلی از منابع وزارت ورزش به این باشگاه‌ها اختصاص پیدا می‌کرد؛ تا اینکه رئیس‌جمهور در این حوزه ورود کرد و با همفکری و اقدامات کیومرث هاشمی کار صورت گرفت. با این‌کار دیگر به بقیه حوزه‌های ورزشی فشار وارد نمی‌شود.»
 

جستجو
آرشیو تاریخی