روز عجیب کشتی فرنگی در مجارستان

بهت و حیـــــرت

روز دوم مسابقات کشتی فرنگی مجارستان در هفت وزن برگزار شد که برای تیم ملی ایران اهمیت بسیار زیادی داشت. مسابقات روز دوم در اوزان ۵۵، ۶۷، ۷۲، ۷۷، ۸۲، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم برگزار شد. در دو وزن ۶۷ و ۷۷ کیلوگرم قرار بود، دو انتخابی مهم برای المپیک برگزار شود اما نتایجی رقم خورد که در نوع خود خیلی عجیب بود. البته پویا دادمرز در ۵۵ کیلوگرم، دانیال سهرابی در ۷۲ کیلوگرم، در وزن ۸۲ کیلوگرم اشکان سعادتی‌فر و محمد حسین محمودی در ۸۷ کیلوگرم خیلی زود از دور رقابت‌ها کنار رفتند. در دو وزنی هم که قرار بود انتخابی تیم ملی برگزار شود، محمدعلی‌گرایی و محمدرضا مختاری در ۷۷ کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفتند تا در این وزن امین کاویانی‌نژاد راهی المپیک شود اما در ۶۷ کیلوگرم اتفاقی رخ داد که قبل از این هم یکبار دیگر سر ایران آمده بود.
در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا‌ گرایی و سعید اسماعیلی راهی مجارستان شده بودند تا شانس خود را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی امتحان کنند اما هر دو در نیمه‌نهایی مقابل رقبای خود شکست خوردند تا شرایط برای انتخاب نفر اعزامی به المپیک پیچیده شود.

پایان رؤیای المپیک
محمدعلی‌گرایی که امید زیادی داشت بتواند در المپیک دوبنده تیم ملی را به تن کند، در مجارستان شانس به او روی خوش نشان نداد تا او و محمدرضا مختاری از قطار المپیک پیاده شوند. البته با قرعه‌ای که برای‌گرایی پیش آمده بود، انتخابی در این مسابقات ناعادلانه بود. به طور مثال او در دور نخست روبرت فریتچ دارنده مدال نقره جهان را شکست داد اما در دور دوم حریف او سلیمانوف از آذربایجان بود که او هم نقره جهان را دارد. شکست مقابل کشتی‌گیر آذربایجانی باعث شد‌ گرایی شانس حضور در المپیک را از دست بدهد اما امین کاویانی‌نژاد با سهمیه در انتخابی آسیا راهی المپیک می‌شود. مختاری هم در همین وزن برای رسیدن به المپیک باید به مدال طلا می‌رسید اما در دور دوم مقابل نائو کوساکا دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از ژاپن مغلوب شد.

مطمئن مثل ساروی
در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی به میدان رفت که شاید بهترین کشتی‌گیر تیم ایران در این مسابقات او و فردین هدایتی بودند. ساروی کشتی‌گیری بود که بی‌دغدغه همه رقبای خود را از دم تیغ گذراند. البته قرعه خوبی که ساروی آورد، این بود که در دور نخست تاماش لوای روی تشک حاضر نشد اما در ادامه ساروی گئورگی ملیا گرجستانی و الکس زوکه مجارستانی را شکست داد. در همین وزن شایان حبیب زارع دیگر نماینده کشورمان پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۱ مغلوب الکس زوکه از مجارستان شد و با حضور حریفش در دیدار فینال به دیدار رده‌بندی رسید و به خاطر مصدومیت کوین مخیا کاستیلو مجارستانی به مدال برنز رسید.

شکست عجیب گرایی
محمدرضا ‌گرایی در نیمه‌نهایی به لری آبولادزه قهرمان جهان گرجستانی رسید که در این مسابقه با اشتباهات عجیب و غریب 
۶ بر یک بازنده شد.‌ گرایی با پیروزی در این مسابقه حضورش در المپیک را قطعی می‌کرد اما کشتی‌ای که او گرفت نشان داد کیلومترها با المپیک فاصله دارد. نتیجه‌ای که در این مسابقه رقم خورد، نشان می‌داد به لحاظ روانی محمدرضا‌ گرایی اصلاً آماده حضور در المپیک نیست و بیشتر امتیازات این مسابقه را خودش به حریف گرجی داد. دلیل این به‌هم‌ریختگی ذهنی شاید فشاری باشد که انتخاب شدن برای المپیک به این کشتی‌گیر وارد کرده است. 

جستجو
آرشیو تاریخی