سرمقاله | داود عطایی

بازگشت فوق‌ستاره به روزهای اوج
قهرمانی حسن یزدانی کاپیتان محجوب و بااخلاق تیم ملی کشتی آزاد ایران در تورنمنت مجارستان موجی از شادی را در میان اهالی کشتی و علاقه‌مندان ورزش کشور ایجاد کرد. عمل جراحی سخت کشتی‌گیر استثنایی تیم ملی هشت ماه دلهره و استرس را برای کادر فنی کشتی آزاد و مردم کشتی‌دوست ایران بویژه مازنی‌های خونگرم و باتعصب به همراه داشت. آسیب‌دیدگی کتف و پارگی رباط‌های ناحیه کتف وقتی نیاز به عمل جراحی داشته باشد، شرایط دشواری را برای ورزشکاری که در سطح مسابقات المپیک و جهان رقابت می‌کند، رقم می‌زند اما پشتکار و سختکوشی و اراده آهنین نابغه کشتی ایران کمک کرد حسن یزدانی با اقتدار و با تمام توان طلای بوداپست را به کلکسیون مدال‌هایش اضافه کند. به فاصله حدود 50 روز تا رقابت‌های کشتی المپیک آمادگی و قبراقی کاپیتان بیش از هر شخصی محسن کاوه سرمربی تیم ملی را خشنود ساخت.
این پیروزی از یک طرف، هم ترکیب تیم اعزامی به پاریس را تکمیل کرد هم از طرف دیگر با حضور مقتدرانه یزدانی جوانترهای تیم در المپیک به خوبی می‌توانند از روحیه جنگندگی و صلابت کاپیتان درس بگیرند و در زمان مبارزات حساس در المپیک از تجربیات گران‌سنگ نابغه کشتی بهره‌مند شوند.
آنچه مسلم است مردم قدردان ایران به خوبی شرایط مصدومیت یزدانی را درک می‌کنند و بی‌دلیل از قهرمان پرآوازه مازنی انتظارات بیش از اندازه نخواهند داشت. برخلاف تورنمنت مجارستان میدان المپیک محل کارزار بهترین کشتی‌گیران دنیاست. حتی در صورت غیبت روس‌ها به دلیل محرومیت از سوی فیلا، رقبای آذربایجانی، گرجستانی، ‌ترک‌ها و حتی روس‌تبارهایی که به خاطر مدال المپیک با تابعیت سایر کشور‌ها به پاریس می‌آیند، بی‌شک شرایط کسب مدال المپیک و افتخارآفرینی را برای پهلوان ایرانی دشوار خواهند ساخت. از سوی دیگر باروکس ستاره امریکایی که با پیروزی قاطع مقابل دیوید تیلور سودای طلای پاریس را دارد، بی‌تردید مهم‌ترین مانع نابغه کشتی ایران برای فتح مدال زرین المپیک 2024 به حساب می‌آید. بنابراین بهترین کار این است که کادرفنی و مسئولان فدراسیون تا حد امکان شرایط اردویی را به نحوی سازماندهی کنند که هم حسن یزدانی و هم سایر قهرمانان کشتی که امید اول دریافت مدال طلا، نقره و برنز پاریس هستند در جوی آرام و بی‌هیاهو به بهترین شکل آماده آوردگاه المپیک شده و بدون استرس به مسابقات اعزام شوند.
کشتی ایران همواره در ادوار گوناگون المپیک بیشترین سهم از سبد مدال کاروان ایران را به خود اختصاص داده و توقع مردم کشتی‌دوست و کشتی‌فهم کشور هم از تیم‌های آزاد و فرنگی چیزی جز افتخارآفرینی و تصاحب مدال‌های رنگارنگ نیست. پرچمدار تیم‌های آزاد و فرنگی یعنی حسن یزدانی بی‌تردید وظیفه دوچندانی در برآورده کردن این توقع و آرزوی مردم ایران دارد. به امید موفقیت کشتی ایران در المپیک پاریس.
 
جستجو
آرشیو تاریخی