هفته پایانی لیگ یک

شب اشک و لبخند

حسین برزگر
خبر‌نگار
با صعود زودهنگام خیبر خرم آباد و سقوط قطعی دو تیم شاهین بندرعامری و خوشه‌طلایی، تکلیف سه تیم از پنج تیم مشخص شده است. اما هنوز یک راند دیگر از این ماراتن نفسگیر باقی مانده است. در بالای جدول فجرسپاسی و چادرملو با امتیاز برابر درحالی مقابل حریفان‌شان قرار می‌گیرند که در صورت به دست آمدن نتیجه مشابه، تیم یزدی به لطف برتری در بازی‌های رودررو جشن صعود به لیگ برتر را برگزار و آرزوی چندین ساله هواداران یزدی را تحقق می‌بخشد. فجر میهمان تیم پارس جنوبی جم خواهد بود که هدایتش برعهده امید روانخواه است که از همین تیم فجر به فوتبال معرفی شده است. مهدی رجب‌زاده که شاید امشب بیش از هر شب دیگر حسرت شکست 3-0 مقابل چادرملو را می‌خورد هرچه در چنته دارد برای پیروزی تیمش می‌گذارد.
 اما در یزد شرایط کاملاً متفاوت است. شاگردان سعید اخباری درحالی از تیم دریای بابل پذیرایی می‌کنند که اگر موفق به شکست این تیم شوند اصلاً بعید نیست که آنها به لیگ دسته دوم سقوط کنند. داوود سیدعباسی سرمربی بابلی‌ها که سال‌ها در کنار فراز فاطمی (سرپرست چادرملو) فوتبال بازی کرده امشب برای شکست دادن او تیمش را به زمین می‌فرستد.
البته سرنوشت آنها منوط به بازی داماش مقابل سایپا در رشت خواهد بود. شک نکنید که ورزشگاه عضدی رشت امشب یک سکوی خالی هم به خودش نمی‌بیند. از آنجا که داماش و دریای بابل هم‌امتیاز هستند، شاید تساوی هم حکم به بقای داماشی‌ها بدهد. اما قطعاً آنها برای پیروزی به میدان می‌روند تا در صورت تساوی دریای بابل با چادرملو باز هم ماندن‌شان در لیگ یک قطعی باشد. از همین حالا می‌توان پیش‌بینی کرد که تا چه اندازه استرس و نگرانی در میان نیمکت‌نشینان و هواداران داماش وجود دارد.
شاید بعضی‌ها به وضعیت شهرداری آستارا که دو امتیاز از داماش و دریای بابل بیشتر دارد توجهی نکنند اما واقعیت این است که آنها هنوز هم روی کاغذ گزینه سقوط هستند. تصور کنید اگر رویارویی این تیم با نفت و گاز گچساران در زمین حریف برنده نداشته باشد و داماش و دریای بابل در روز آخر برنده شوند، آن وقت این شهرداری آستارا خواهد بود که به لیگ دسته دوم سقوط می‌کند. البته اگر آنها به نفت و گاز ببازند و یکی از دو تیم شمالی با حریف‌شان به تساوی برسد در آن صورت بازی رودررو ملاک قرار می‌گیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی